Wednesday, July 14, 2010

Cikgu Dah Bertunang Kan? Berapa Hantaran? | Telefon Genggam Tidak Payah Cas 2 Minggu


Salam semua.
Hari ini lebih ceria.
Ditebak dengan soalan daripada murid sewaktu aku sedang menulis di hadapan.
Murid : Cikgu dah bertunang kan?
Aku : Eh, mana ada?
Murid : Saya ada dengar cerita cikgu. Berapa hantaran?
Aku : Celah mana nak bertunang bagai.
Murid : Bukan ke cikgu?
Aku : Bukan.

Secara tiba-tiba telefon aku berbunyi. Budak-budak sudah bising dan menyatakan itu teman lelaki atau tunang aku yang telefon. Aku keluar dan menjawab di luar makmal.

Murid : Siapa telefon cikgu?
Aku : Mak saya.
Murid : Ye ke?
Aku : Ya. Telefon saya kalau 2 minggu tak cas pun takpe, tiada siapa yang hubungi saya.
Murid : Sedih je cikgu.
Aku : Tak sedih. Tak membazir elektrik.





Sekian sahaja untuk kali ini.
Selamat tinggal semua.
Mahu pergi lihat bakal suami.
Dia pesan suruh jengah dia.
Kalau setuju boleh aku pergi masuk meminang dia.
Gila.
Mahal hantaran beliau itu.

Zara : Sedang di muka surat akhir untuk Legasi Cinta Alisia bab 31. :)

13 comments:

Hazzy Ishak said...

cikgu, nak lollipop satu!

Latest Entry Hazzy,
Terkena renjatan elektrik ketika tidur
Predators - bukan calang² pemangsa
Gathering Geng Blogger 2010 Meriah dan Berinformasi

kakcikseroja said...

Selamat merisik! :)

annadzirah said...

hahahaha.
best jadi cikgu??.


ENTRY BARU ; Teringin Bela Hamster Tapi....

~ Lady ell ~ said...

utk saya takde ke cikgu lollipop tu..kerja rumah saya setiap hari mesti siap..:)

zara,jom datang ambil award kat blog akak. itu pun kalau sudi dan belum dpt dr sesiapa lagi..maklumlah..zara kan top blogger..:)

eNaSaN said...

nk ikuT gak ngk bkL laki kamoo...hukhuk...






senYum zara....

mira amair said...

betul ka tak bf ni?hihihi

izyanty collection said...

ok pe 2 miggu xyah cas hehe.... karen xsampai rm20 xpayah bayar huhu

sonigonzales said...

haha,hadiah tu byk sgt.kiranya semua student dpt siapkan keje umah ya? huhu

The Poyo Me said...

"Telefon saya kalau 2 minggu tak cas pun takpe, tiada siapa yang hubungi saya."

haha, we are the same....

I once get by one month without top-up cuz I don't have anyone to message anyway.

but battery always need charging anyway because I like to snap camwhore-ish pics and listen to music. hahahaha

azuan said...

dah lama takde homework...

dah lma jugak tak makan lolipop hehe...

mier@merr said...

wahh....baiknyee cigu ni...ganjaran lollipop gtu....

mendatak hijau said...

jenuh sain..pakai cop lagi sonang..untung2 dapat cop kat dahi...ahhahahahaa

et said...

baek nyer cekgu zara bagi gule2.nak jugakkkk~