Saturday, August 21, 2010

Awak, Kesat Air Mata Sendiri Boleh? Jangan Menangis Lagi, Nanti Batal Puasa | Jauh Nak Hulur Tisu


Awak.
Kalau awak menangis lagi, nanti batal puasa awak.
Betul.
Saya mana ada tipu.
Saya kan sayang awak?
Senyum.

http://4.bp.blogspot.com/_c0SBJ24sv3k/Sobn4cvWDiI/AAAAAAAAB7k/YnClmOgLk1E/s400/sad_girl__by_error_.jpg

Kan kita dah sama-sama pakai baju warna biru siang tadi? Baju kurung biru yang cantik.
Awak memang lawa, baju awak juga menarik.
Saya ini hanya carik-carik.

Tadi awak telefon lagi, awak menangis kuat sangat.
Awak, memang susah hidup sendiri.
Saya tahu sangat, tapi awak kena kuat.
Kalau awak tak tabah, siapa mahu papah diri awak berdiri?
Saya jauh awak.

Tisu saya ada sekotak, tisu awak ada sekotak.
Kita pernah lawan tisu siapa paling cepat habis.
Selalunya saya menang.
Sebab tisu saya habis dulu.
Tidak, bukan sebab menangis.
Sebab saya selalu selsema.
Awak kuat menangis, awak kata awak cengeng.
Tapi tisu awak habis lambat.
Sebab awak selalu menangis tekup muka dengan bantal.
Habis basah bantal awak.

Awak.
Saya sayang awak.
Awak kena sayang saya juga.
Tahu?

Kalau awak sayang saya, pergi kesat air mata.
Basuh muka.
Ikat rambut yang hitam warnanya.
Baring perlahan atas katil hijau muda.
Dan cuba untuk tidur lena.
Dah, jangan ingat apa-apa.
Sebelum itu sila doa ya?
Ah, awak tahu doa apa.

Tidak.
Bukan doa supaya kahwin cepat.
Amboi, awak jangan galak sangat.


Zara : Benang takdir telah menarik aku ke satu lembah yang senyap sunyi tiada penghuni. Ruang lingkup aku dimasuki dan disinari dengan sesuatu yang aku sendiri tidak pasti. Adakah aku sedang bermain dengan api? Atau aku sudah mula belajar melupakan kesakitan hati? Diam, telan dan hadam sendiri.


13 comments:

Namia Cinta said...

setiap kehidupan pasti adanya dugaan.. semua tu akan buat kita tabah... macam mana sakit yang kita lalui pasti akan berakhir dengan kegembiraan.. biar kita rasa sakit dahulu dari kita rasa sakit di kemudian hari..

♥ suterakasih ♥ said...

so sweet kata2 tu...keep it up..

::ienafazlyna:: said...

kdg2 hanya air mata yg dapat menenangkan fikiran yg kusut

intanurulfateha said...

knp ni zara?

Linglung said...

ayat sweet buat gua senyum..nice one!

YobSumo said...

saya tahu. saya pun sayang awak :P

Aesya Adealla said...

cantik. :)

Mazidul Akmal Sidik said...

Are you in love? Anyway, selamat berpuasa.

Just me.

Cikgu Nizam said...

Bapak saya berpesan (masa saya kecik2 dulu): "Jangan menangis, kalau menangis abah rotan lagi kuat." (selepas aku teresak-esak menangis dirotan kerana mencuri duit tabung)

huhu, takder kaitan sebenarnya

zida said...

jeles la dengan kak zara ni. ayat gila puitis! =)

Zarpeno said...

CENGENG tu apadia

Kengkawan said...

Selepas membaca entry awak, tak pasal2 saya menangis...

Kenapa dia menangis atas bantal? Gunalah tisu lebih bersih dan selamat.

hans said...

amboi
kawan ko nangis sampai basah bantal yer zara

cengeng tu apa?

P/S : Kejadian Lucu Di Jalan Raya Yang Kadang - Kadang Tak Lucu!