Sunday, August 29, 2010

HIDUP SEORANG BLOGGER | Selamat Ulang Tahun ke Dua Puluh Tiga Zara


Salam semua.
Hari ini 29 Ogos 2010.
Pada 12.55 tengah hari, 23 tahun yang lepas, anak gadis ini dilahirkan.
Dan hari ini,  anak ini mengucapkan syukur yang tidak terhingga atas kurniaan nikmat Allah. Dia telah meminjamkan 23 tahun yang sempurna kepada aku. 23 tahun yang tiada cacat cela kepada anak ini yang masih mendambakan lebih dari apa yang dia ada.


Baiklah, sekarang sudah tahu rahsia di sebalik nombor 'suami' aku ini?
Ya, 2987 adalah mewakili 29.08.1987 (tarikh lahir aku)

Hidup seorang blogger.
Ini penulisan wajib kedua.
Dan kebetulan jatuh pada hari ulang tahun kelahiran aku yang ke-23.
Senyum.

Dan semenjak aku menjadi seorang penulis blog ini, aku mempunyai banyak kenalan yang sering membuatkan aku ketawa dan senyum ceria. Sebagai contoh, hari ini, dinding Mukabuku aku sudah diconteng oleh mereka dengan titipan ucapan dan doa pelbagai gaya. Terima kasih atas niat ikhlas kalian semua dan jujurnya, entah sudah berapa ratus ucapan yang diterima.

SMS berpuluh masuk ke telefon, tidak dilupakan juga dengan panggilan telefon yang membahagiakan. Ada seorang sahaja yang menyanyikan secara langsung lagu untuk aku, seorang sahabat baik-pijak-kepala milik aku. Dan pagi ini, aku lihat dia ada menulis sesuatu buat aku di blog peribadi dia. Terima kasih sahabat. Dua tahun saling kenal mengenali walaupun hanya secara maya, sudah membuatkan aku bahagia. Eh, ini sambutan ulang tahun kelahiran aku yang ketiga semenjak aku mengenali kau! Serius!

Dan mungkin selepas ini, aku akan menulis, siapakah yang membuatkan aku cukup teruja dengan ucapan-ucapan mereka. Ada perkara yang harus dilunaskan. Selamat tinggal semua.

Zara : Hari ini, seperti selalunya, aku akan duduk seorang diri, menulis sesuatu buat diri. Tiada yang istimewa. Dan duduk, salam dengan Abah dan Bonda sambil mengucapkan terima kasih kerana menjaga aku selama ini adalah lebih bermakna.

35 comments:

mira amair said...

selamat datang ke kelab 23 tahun..
akulah pengerusi dia..
hahahah

fadh ^_^ said...

selamat hari lahir cikgu~
may u b blessed by Him :)
kirim salam suami.
hahaha~

Kujie said...

Moga sejahtera dunia akhirat

Pocket said...

ehh!!
pocket pun 23 tahun jgak..
kenapa kita sama?
tapi tebalik..

selamat hari lahir cikgu,
moga tahun ni mematangkan lagi,
so!! investment utk tahun ini will be?

imanshah said...

makan kek malam tadi ke malam ni?

anyway, happy bufday

APi said...

Selamat hari lahir..
23 tahun..

░♥si lampu neon♥░ said...

cun wehh !! asal tak amik kaler pink keluaran terbaruu tuhh hehehe ;)

twinkle twinkle said...

slmt hr lahir :)

pali7x said...

oit birthday girl~ kan best kalo aku leh pedajal ko.hehehe

The Poyo Me said...

happy birthday dear...
wear more pink.
hehehe

david archuleta said...

woot2x. yr car ke? cool~ happy birthday btw! Dh bleh kawin nie! hehe

Qaseh said...

selamat ulang tahun... semoga terus berbloging.

yusuf mujahidin ™ said...

Aslmualaikum

selamat hari lahir cikgu..
upenye sy lg muda dr cikgu....hahaha


moga pjg umo, murah rezki dan sehat selalu. Ameen

[z@ck] said...

nak wish birthday lagi kat ko..hehehe..
HAPPY BIRTHDAY!

smart plat kereta ko!

˙·•♥ NaJwA .QaSeH ♥•·˙ said...

happy birthday sis Zara..
moga dilindungi Allah selalu.. :)

Tfaaaaaa said...

happy birthday kak zara ;)

smileee :)

g0m0k9enDek said...

samat hari lahir!

azieazah said...

Selamat Ulangtahun Kelahiran ZARA..

Ucapan Kak Azie sama juga spt yang lain-lain, moga yang TERBAIK buat ZARA, dulu kini dan selamanya.

Berhati-hati dalam kehidupan, dan semoga terus tabah.

Selamat Meyambut Hari Raya....!!

HEMY said...

oh how i miss 23 instead of my 27 now..ekekekeke....

moga lebih byk pglmn indah menunggu mu utk tahun2 yang mendatang

nurul nadea said...

ok, kita sebaya..hehe..selamat melangkah selangkah ke kubur..ingat mati itu dapat pahala kan ^_^

selamat..selamat menambah umur..

F A R Y N said...

hadiah besday.. pergi kat kilang kerepek tu ok ;)

Sharinginfoz said...

selamat ulang tahun, mana tahu kot2 sangkut hadiah istimewa from denaihati nanti

Segmen Kenali Blogger

LaiLiE iZaNi said...

hepi besday zara...=))
semoga panjang umur & murah rezeki...


p/s: jom join contest kami at http://armani-lly.blogspot.com/2010/08/akuchapterkamus-contest.html

Chef Az said...

hehehe... ku tau no plate suami mu... huk3

gelak jahat... XD

mier@merr said...

umo kite da same..! hik... hepi besday dear :)

zino said...

sekali lagi nak ucap, selamat hari lahir yg ke 23.. semuga panjang umur murah rezeki dan di permudah segala urusan.. amin..

Zezebel said...

Selamat ulang tahun ke 23.
Dapat apa untuk hadiah harijadi?

Hizami Rahim said...

moga cepat kahwin.
i mean, cepat cepat.
haha.
:)

♥CIK SHA♥ said...

selamat ulangtahun kelahiran ke-23..semoga hidupmu sentiasa dalam lindungan Allah..^_^

Aini said...

haapy birthday zara.. Alhamdullilah pada usia 23 dah ada 'suami' itu.. =)

MK Kimi said...

2987 pon ada kena mengena ngan besday aku..

hehe....

anyway, Happy birthday Zara. Sori lambat wish. hehe

syaftome said...

happy 23th birthday...
wish u luck...
in watever you do...

p.s: i likes the way you wrote...
seems like a professional writer..
keep up the good work...

3SYA said...

hepi birthday sis.. only if i hav ur no.. i will also sing a bday song 4 u.. cheer up k..

noor afzan said...

zara muda lagi rupanya.

mariea said...

dua hari dah berlalu. terlewat mungkin. selamat ulang tahun. siapa sangka tarikh lahir kita jatuh pada hari yang sama. semoga diberkati selalu ya!