Saturday, August 28, 2010

Ramadhan #18 : Kalau Dalam Keadaan Baik Pun Kau Tidak Dapat Mengawal Aku, Kalau Aku Jahat?


Menggelegak.
Di saat aku baik sekalipun kau tidak dapat mengawal aku, apatah lagi kalau aku bertukar menjadi jahat?
Kau tidak akan dapat menerimanya nanti.

http://peaceofart.files.wordpress.com/2009/01/lonely_girl_by_luhmorin.jpg

Aku sangat mengerti diri aku, dan aku harap orang walaupun tidak menyukai aku, akan ada sekelumit perasaan memahami. Tetapi malangnya aku salah dan kalian semakin sibuk menginjak aku dengan sedaya upaya walaupun ia menjadikan aku semakin tabah.

Tidak mengapa. Pentas itu kalian langsungkan sahaja tarian sampai kalian puas. Silakan. Tidak mengapa, kita boleh mengata Zara sesuka hati kerana dia akan kekal tersenyum dan ketawa sahaja. Manusia beku itu tidak punyai perasaan. Lantakkan sahaja.

Dan, aku sedang ketawa sekarang ini.
Puas hati dengan apa yang kalian panggil gurauan walaupun sudah aku peringatkan malam tadi.
Benda itu boleh buat aku kecil hati.
Sebab aku tidak dapat sertai.
Tetapi, apakah kalian ambil peduli?
Haram, tidak sesekali.

Silakan, aku sedang menerima.
Kamu tweet apa sahaja.
Kamu DM apa sahaja.
Kamu hantar pesanan ringkas apa sahaja.
Kamu telefon dan bermegah2.
Silakan.

Sebab kalian tidak akan menggugat apa yang aku mahukan saat ini.
Hujung minggu dengan keluarga.
Keluarga datang lebih utama daripada kalian semua.
Kalian kata aku kanak-kanak yang masih tinggal di bawah jagaan Abah dan Bonda.
Biarkan aku, aku bahagia.

Perjumpaan penulis blog, majlis berbuka berlangsung di beberapa tempat hari ini.
Dan aku, akan duduk bersama keluarga untuk makan sambil kenal diri.
Tempat aku bukan di beberapa lokasi.
Tempat aku hanya di sini.
Keluarga di sisi.

Zara : Sudah menghalang beberapa profil daripada mengakses Twitter aku. Sudah cukup dengan kata-kata yang aku terima sejak daripada tadi. Aku mengantuk, mahu merehatkan diri. Andai aku tidak punya perasaan sekalipun, aku masih manusia biasa yang tahu apa erti rehat.


8 comments:

hans said...

siapa pula zara yg cuba tgok twitter ko?
haih
diorang nih bulan puasa pun suka nak cari pasal kan?

P/S : Aku Dah Kata Lisa Surihans Dengan Aku Memang Ditakdirkan Bersama Di Sini..Hahahaha!

fahmi ibrahim said...

Sabar ye zara.. kau kan kuat. biarkan yang lain kau punya famili di sisi. itu sudah cukup bagus.

Aku tak berpeluang ke gath berbuka puasa. Ada perkara yang lebih penting menghalang.

Namia Cinta said...

orang tak akan faham apa yang kita sampaikan.. abaikan saja mereka yang tak mahu faham keadaan kita yang sebenar... terus kan hidup kamu seperti hari2 yang telah blalu dengan gembira

mR.sYaH said...

bln2 puasa pun nk cari pasal ker..

family first! itu penting..
selagi kita mampu bersama mereka..
kita pelu!

sabar cikgu! :D

The Poyo Me said...

teringat kata soerang blogger bila diajak gath:

"maaf, aku terencat bab bersosial."

mier@merr said...

alala... jeles la tu xleh dok nn mak ayah...hehe....


aku duk jauh ni,asek tingat mak abah bke pose ape...da la tinggal bdua..huhu

HEMY said...

ni ada kena mengena ngan GB kah??huhu

The Poyo Me said...

if i were you zara, i wouldn't go anyway. I mean, i'd rather stick with people who know me best (family) then some unknowns that i socialize with online.

i mean, look at me. I speak sarcastically and directly, and I'm also a crazy, impulsively funny girl. Oh sure, it's fun to see those kind of people in blogs but in real life? People might even think you're annoying and will shy away. that happened to me, you know.

so the conclusion is better to stick with family members. my mouth might be as stinky as a KL monsoon drain but they still accept me anyway. hahaha

p.s. sorry for long post, i think it's the monday blues coming.