Saturday, September 11, 2010

Bukti Aku Memang Yang Paling Rendah Di Kalangan Adik-Adik Aku | Cikgu Zara Dan Empat Lelaki


Salam semua.
Perasaan mahu menulis sedang ke bawah.
Malas mahu melayan pena-pena iblis dan syaitan sewaktu raya.
Disebabkan tetamu ramai dan ada pengalaman-pengalaman yang tidak berapa disukai tadi, baiklah, jangan merosakkan perasaan sendiri.

Marilah melihat gambar sahaja kan?


Aku dengan adik aku nombor dua.
S.M. Ismail (1990)


Aku dengan adik aku nombor tiga.
S.M. Nuh (1992)
*insyaALLAH, bakal cikgu dalam masa 5 tahun*

*
Adik aku nombor empat.
S.M. Isa (1994)
*Macam baju Perdana Menteri masa beri ucapan raya*


Adik bongsu aku.
S.M. Ibrahim (2000)
*budak manja yang rasa nak lempang - berani dia kira dah berapa kali naik kereta aku?*

Baiklah.
Tiga gambar di atas, walaupun sudah memakai kasut tumit tinggi 3 inci, aku masih pendek di sebelah adik-adik aku. Nasib baik yang paling bawah, tak nampak sangat aku rendah. Ketawa. Oh, budak-budak lelaki ini cepat betul membesar dan tinggi. Aku ada lagi seorang adik perempuan, tapi disebabkan dia lambat bersiap semalam, tiada gambar dengan dia.

Sedang menunggu para tetamu datang.
Hari ini aku selekeh sahaja. Jeans, T-Shirt dan shawl sahaja.
Senang dan mudah.
Ketawa.

Zara : Terjumpa beberapa biji kacang bulat-bulat yang berwarna kuning di bawah meja. Apa budak-budak tadi buat baling-baling ke? -_-" *Geram, muka dah hijau*


17 comments:

intanurulfateha said...

kalau tym raya, mesti budak3 makan letak bwh kerusi atau celah3 kerusi
grm!
pnt nk kemass~~

MuNsYi SaMa said...

nak datang beraya leh? :P

103th

En iLham said...

ok lagi tu kak
kalau akak tgk gambar raya saya di blog
kami adik lelaki jauh lagi tinggi daripada akak yang 2 orang tu
hehe
keturunan abah yang tinggi kami ikut

salam eid fitri kak
ampun maaf salah silap ya

PinQib said...

samat hari rayer zara.. lawaa nye ddi pg rayer

CgMas said...

Pencinta biru, ya?
Rupanya Zara anak sulung..

MK Kimi said...

Baju raya adik ko yg no 4 sebiji mcm aku punya. cantikkan kaler tu? hehe..

Luth said...

dengan adik kecik skali pon hang kalah hahaha

najib said...

okeylah tinngi tu,syukur.amin

Bro Framestone said...

ala.. comeynye huhuhu

Regard,
BroFramestone Blog
@ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

MK Kimi said...

Kalau Snow White...Snow White and 7 dwarf.

tapi kat sini...

4 Princes charming and a dwarf.

opppppss...hari raya xleh marah2.haha! gurau je ;)

♥-- emieysandra --♥ said...

ha'ah..budak lelaki ni cpt tinggi,
emiey kalau jalan dgn adik lelaki,
first2 diorg akn ingat tu pakwe baru k?xbajet lgsung tu adik emiey..huhu

~_^

The Poyo Me said...

jujur saya cakap, plus points zara ialah senyum. it turned an ordinary pic into a fabolous one.

eh kenapa aku cakap macam ni?

Aizat Shafiq said...

wah..wah...
zara...
anak sulung biasa macam tu la...
mengalami perkara yang sama juga...
huhuhu

Sophie Al-yahya said...

zara sesuai jd penulis novel.bila nak bukukan? try lerrr..

http://faizalyusup.blogspot.com/

hans said...

hahahah
tu ko tinggi dari adik bongsu ko
heehe

P/S : Update Terkini : Info Terbaru Berkenaan Datuk Sosilawati : Betul Ker Atau Rumors Atau Kerja Nakal Sesetengah Pihak?

Hizami Rahim said...

hehe.
cikgu zara,
okaylah tu.
perempuan tak perlu tinggi2.
:P

Atiqah Adnan said...

chomel entry nie..
zara kenalkan semua adik2 zara.. hihii
selamat hari raya..