Saturday, September 04, 2010

Ramadhan #24 : Bila Aku Sudah Kehilangan Nikmat Sepuluh Hari Terakhir Ramadhan


Dan hari ini, segalanya terhenti.
Pilu dan sedih di hati.
Minda bertanya, apakah aku mampu bertemunya lagi pada tahun hadapan?
Tidak punya jawapan yang pasti.
Hanya doa yang mampu mengiringi.

http://images.bcphotoshare.com/storages/801721/large.jpg
Ini untuk anda semua yang membaca. Betul.

Dia : Kau tahu sesuatu?
Aku : Apa dia?
Dia : Kenapa orang benci kau?
Aku : Kenapa?
Dia : Sebab kau masih mampu ketawa walaupun sakit.
Aku : Itu sebabnya?
Dia : Kau masih mampu menulis dan mengawal emosi pada masa yang sama.
Aku : Tidaklah begitu hebat pun.
Dia : Mungkin sebab tidak semua orang boleh buat begitu.
Aku : Entah.
Dia : Kau senyum, kau nampak ceria.
Aku : Kalau tak senyum pada diri sendiri, tiada siapa akan senyum pada aku.
Dia : Ada.
Aku : Siapa?
Dia : Ramai lagi, kau tidak akan mahu tahu siapa.
Aku : Jangan buat aku ketawa.

Sakit.
Aku sedang mengubati diri sendiri.
Manusia beku ini sudah lupa bagaimana mahu memujuk diri sendiri.
Pil biru saling berganti dengan minuman isotonik, memenuhkan diri.

Zara : Sudah menjadi budaya pula tertidur jam 8 lebih. Kegilaan apakah ini Zara? -_-"


12 comments:

NuR said...

seakan fhm apa yg dimaksudkan..
hehe...

ok ape leh tido
ni takleh tido dari tadi..
huhhhu

Robot Baik said...

jangan telan pil biru selalu.
bahaya.
pernah tengok filem The Matrix tak?
di mana Neo kena pilih 2 pil samaada merah atau biru.

aku dah mula mengarut.
hahaha!

MuNsYi SaMa said...

boleh zikir kan. :)

Hizami Rahim said...

jap.
tertidur jam lapan lebih?
pagi @ malam?
huhu~
:)

hans said...

owh
ramai ker camtu zara?

P/S : Jom Makan 'SAQ'

[z@ck] said...

beb..header sudah tukar ka..hehehe

Bro Framestone said...

tue salah satu pertanda.. cuti sekolah dah bermula...

selamat bercuti [if rase dapat bercuti]

Regard,
BroFramestone Blog
@ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

naz said...

zara dadah berlebihan bahaya kamu tahu itu wahai ahli kimia

twinkle twinkle said...

sedih nye kalau sy ditmpat akk :(

PinQib said...

uzur eh?
sama laa.. T-T


Latest entry di:

Daddy ku agak manja?
Hantu wujud atau tak?
Dosa ke tengok orang naked!!!!
Kambing untuk dijual!

mier@merr said...

saat bgitu...tido adalah terbaek...sakit beb..

Encik Tikus said...

En.Tikus terasa.