Monday, October 11, 2010

Kursus Asas Renang : Sekurang-Kurangnya Aku Bukan Lagi Sebiji Batu Ladung Tahu?


Salam semua.
Setelah 4 hari 3 malam menghadiri kursus asas renang, aku dah balik ke rumah.
Senyum.

Aku datang ke kursus ini dengan pengetahuan sifar. Ya, walaupun aku boleh berkayak, selalu lulus jika ada ujian keyakinan air (baca : water confident), aku adalah orang yang tidak pandai berenang. Setakat timbul di atas air, bolehlah. Ketawa.


[09.10.2010] Hari pertama berenang.


[10.10.2010] Hari kedua (Sudah terbakar kulit dengan lebih berjaya)


Hari terakhir (11.10.2010) - Sila bandingkan warna kulit dan warna baju.
(Solekan mata itu sila abaikan)

Sekurang-kurangnya aku sudah boleh mengapungkan diri.
Sekurang-kurangnya aku sudah boleh melungsur atau meluncur (baca : gliding)
Sudah boleh membuat kuak dada walaupun setakat beberapa meter sahaja.
Senyum.

Nota Kaki :
Banyak mahu diceritakan, tapi tunggu sahaja dahulu. Aku sangat memerlukan rehat saat ini.

Zara : Dalam kehidupan, bila kita sudah melangkah menjauhi noktah yang memeritkan, usah berpatah balik untuk merasai kesakitan itu. Diintai untuk belajar sesuatu tidak mengapa. Entah mengapa, aku rasakan sedemikian rupa.

19 comments:

Amira Amair The Poyos said...

wah zara..
hang dah pandai berenang noh...
hehehe

[z@ck] said...

whoaaa..berenang! aku tak reti berenang weyh

CT said...

KUAK LENTANG DH PANDAI LOM? HAHAHA

LyNn HaMzAh said...

walaupun dah berusia 29 tahun...lynn masih x pandai berenang...nak sangat belajar tp malu la...huhuhuhu...

aliesha kirana said...

owh aku pun reti berenang, tp dengan kehadiran jaket kehidupan (baca life jacket) hahahahahaaa~

Paan Ovrtd said...

I FRIGGIN' LOVE SWIMMING!!!

Hazzy Ishak said...

aku pun tak pandai wey

izulman said...

wiwit! boleh la lawan berenang lepas ni. XDDD

Yang pemalu tp hot,
david archuleta XD

Miss Shizu said...

pasnh ley masuk olimpik ngan sea game plak....=)

cinta said...

kuak terlentang saya sangat pandai

HEMY said...

bestnya dapat blajar..apatah lagi kalu free..hehe

MK Kimi said...

bolehlah ajar aku terapung n renang kuak dada tu pas ni..hehe

Kuman Chaos said...

syabas.. sekarang kiranya dah macam sabut timbul la ekk... eheh
kuman "Raba-raba..." Entry

Heidi Shafiq said...

peh.. berenang kegemaran aku..

diba said...

wah..pas ni ley la wakil malaysia..;)

RMA said...

berenang gaya kupu2 tahu tak? :D

MasZuber said...

ohh

tahniah tahniah.

lepas nie bole blaja dive pula. jom?

z said...

still tak pandai berenang -__-"

ainz said...

wah...ain memang xtau berenang...nak belajar pun xtau kat mane...segan la.. ;p