Wednesday, October 27, 2010

Setakat Tulis Lucah, Semua Orang Pun Boleh Tulis : "Janganlah Pergi Sayang, Kami Rindu Kamu!"


Melucah lagi.
Aku pelik bila aku tulis pasal diri aku, mesti ada orang dengan gigihnya nak tulis mencarut-carut pada aku. Oh, tidak mengapa, aku tidak pamerkan. Tetapi soalan aku, seronok ke tulis benda lucah ini? Semua orang pun boleh tulis. Aku pun boleh tulis.

LUCAH.

Ya!
Aku dah berjaya eja lucah. Kalau masuk pertandingan di radio setiap pagi, dah boleh menang dah kan? Yang mencarut dan kaitkan segala macam ibubapa dan sebagainya, tolonglah jangan berpura-pura macam kamu jatuh dari langit, terhempas keluar terus jadi apa kamu semua sekarang. Sungguhlah palsu dan berpura-pura tahu?

Ketawa.
Baiklah. Aku banyak menghabiskan masa belajar lebih tentang Iman Kenzo kesayangan aku. Gila betul aku kan? Cuma, masa aku semakin suntuk, aku perlu untuk belajar lebih tekun memandangkan aku akan berpergian selama empat hari. Ya, empat hari lagi, jadi ianya bermakna mungkin tiada penulisan daripada aku.

http://images2.fanpop.com/image/photos/12200000/flower-pon-and-zi-azuzephre-cartoons-12205003-300-446.jpg
[Gambar : Penghargaan untuk pembaca aku. Senyum]

Oh ya, ayat di atas diucapkan oleh seorang kawan aku apabila aku dengan kesalnya terpaksa memberitahu yang aku tidak dapat menghadiri majlis perkahwinannya minggu ini. Sungguh, tetapi tugasan hakiki aku lebih utama. Maaf kawan.

Kawan : (jerit) Kenapa tak dapat datang?
Aku : Ada urusan.
Kawan : Batalkan.
Aku : Gila kau? Peringkat negeri punya.
Kawan : Suruh orang lain ganti.
Aku : Apa kau gila? Ini benda yang aku suka.
Kawan : Aku kahwin sekali sahaja sayang.
Aku : Mana tahukan? (gelak)
Kawan : (ketawa) Jahat. Tak baik tahu?
Aku : Saja menyakat kau.
Kawan : Kalau kau dapat datang, alangkah baiknya.
Aku : Jauh satu hal, lagi satu memang aku ada kerja.
Kawan : Aku sedang nak memahami ni.
Aku : Tolonglah faham ya?
Kawan : Aku faham ayat kau sebab Bahasa Melayu, tapi aku nak fahamkan otak aku ni susah.
Aku : Ceh!
Kawan : Nanti kau kahwin, aku tak nak datang.
Aku : Tak mengapa, tapi jangan lupa pos hadiah ya?
Kawan : Hadiah aku mana?
Aku : Dah kirim pada skandal kau dulu.
Kawan : (ketawa) Keji, memang keji. Janganlah pergi sayang, kami semua rindu kamu.
Aku : Siapa rindu aku?
Kawan : Ramai, datanglah majlis.
Aku : Usaha memujuk aku tidak akan berhasil.
Kawan : Ramai lelaki kacak datang...
Aku : Hoit!

http://fc01.deviantart.com/fs42/i/2009/135/7/c/I_walk_alone_by_Graishgagamagagama.jpg
[Gambar : Bukan Kasut Aku]

Dalam hidup, aku percaya pada nilai persahabatan.
Apa yang dihidangkan dihadapan aku, aku hadam dengan perlahan. Menilai seseorang berdasarkan tanggapan orang lain adalah bukan aku. Sungguh bukan aku. Jadi, apabila kau mula membunuh kepercayaan aku satu demi satu, itu bermakna kau telah melangkaui garisan yang membataskan kesabaran aku.

Janganlah begitu.
Dalam senyuman aku yang lebar, mana tahu akan keluar rasaksa yang mengaum dan membunuh kamu hanya dengan satu senyuman sinis dan penuh derita?
Siapa tahu bukan?

Nota Kaki :
Aku mengambil pendekatan menonton drama dan membaca dengan senang hati. Tidak, itu bukan urusan aku yang berbentuk peribadi. Biarlah hanya yang terlibat yang merungkai segala peri. Tolonglah jangan menghantar soalan yang bukan-bukan seperti suatu ketika dahulu. Ia sudah seperti deja-vu.

Zara : Bakal meninggalkan rumah bersama Iman Kenzo dan Adam Awraq nanti. Empat hari tanpa kelembutan tilam tetapi yang pentingnya keseronokan menjalankan tugasan.

8 comments:

Paan Ovrtd said...

(forget about the lucah part)

Nak ke mana kak? Bawak dua2 sekali partner. Jeles nih! Haha!

Hazrey said...

2nd!! ehh ini blog gay ehh?

noor afzan said...

beskalpun bawa ke? lain macam je.

Anem arnamee said...

salam yang. haish. kamu kuat.
eh!ke mana lagi?;p

SyerAgh said...

sungguh puitis kata2 kamu

joegrimjow said...

nice
suka2

ashie023 said...

umpan dengan lelaki kacak..whahhahah....lawak betullah

W3 tOgetHer said...

aku juga percaya dlm persaabatan,,,,