Monday, November 08, 2010

Awak, Ikatlah Saya. Saya Pasrah : Sambil Buat Mata Terkelip-Kelip | Teknik Ikatan Tali Temali


Ketawa.
Gila pula rasanya begitu.
Oh, aku sedang dalam proses belajar mengenai tali temali.

http://www.inquiry.net/images/thb023a.gif

[Gambar : Ikatan Manok (baca : Clove Hitch)]

http://www.2ndbrooklands.org.uk/KNOTS/reef_knot.jpg
[Gambar : Ikatan Buku Sila (baca : Reef Knot)]

http://landidetailing.com/blog/wp-content/uploads/2010/03/bowline.GIF.gif
[Gambar : Ikatan Tindih Kasih (baca : Bowline)]

http://www.proknot.com/assets/images/sheet_bend.jpg
[Gambar : Ikatan Bunga Geti (baca : Sheet Bend)]

Itu antara ikatan yang aku belajar dengan adik aku dengan bersungguh-sungguh. Ada lagi 10 jenis ikatan yang akan diuji. Sila doakan aku berjaya melakukannya.

Nota Kaki :
1. Aku tahu kawan itu marah dan dia sendiri sudah mengakui yang dia marah. Maaf sangat-sangat awak.
2. Itu mungkin kali terakhir dia hubungi aku, marah benar dia dengan kawannya ini. Sedih sangat.

Zara : Masa untuk menjadi lebih serius dalam hidup dan mengenepikan semua halangan serta memberikan yang terbaik. Sudah tiada waktu untuk berpoya-poya.

12 comments:

..hizamirahim.. said...

okay.
zami dah lupe semua ikatan tu.
XD

suffer8zine said...

time pengakap dulu den mmg pakar bende2 ni

Terkini : Pemandu Bas Dirotan

shima said...

cikgu zara,nak watpe belajar ikat tali temali nie??:)

Ryoki said...

chaiyok2!! semoga anda berjaya dalam hidup anda!! dan juga berjaya dalam mempelajari semua ikatan tu!! hoho



Entri baru Korean Steamed Egg Recipe | Resepi Telur Kukus Style Korea

Amni said...

nak aku ajarkan? hehe.. aku kan pengakap jugak..=P

velasrizal said...

teringat masa masuk pengakap dulu..

Proton Inspira R3 2011

hans said...

aku dulu xsuka pengakap sebab tali temali nih lah
hahahaha

P/S : Apa Itu Exam? Hahahahahaha

mier@merr said...

pergh...tabah giler ko blaja ikatan2 tuh..
aku da lama lupa..

Emilia Emira said...

neh belajar mase pengakap neh..grr~

Syirahh Nursyahirah said...

eh, ikatan dalam pengakap la tu. selamat berjaya :))

belalang hijau said...

dulu2 time aktif berpersatuan d sekolah,mmg semua jenis ikatan nak kena igt dan tau buat...

hehehe...

||| PöJìé PööH ||| said...

Aiyoo dah lupa dah ilmu ikat tali temali nih ;p

Love,
PojiePooh AbdullahAi