Saturday, November 20, 2010

Lintas Langsung Shout Awards 2010 : Anugerah Jerit Kembali, Ya, Kamu Boleh Jerit Kalau Suka.


Tahun lepas aku kurang sihat semasa majlis itu berlangsung.
Ya, Faizal Tahir menang kategori Jejaka Panas (baca : Hot Guy).
Senyum.

Dan aku baru balik dari kursus dan gembira sekurang-kurangnya ada kembar yang berbual dengan aku petang tadi. Dan mendengar lagu yang sama sejak hari itu tanpa tahu apa yang aku dengar, dan dengar secara langsung malam tadi, ada sesuatu yang buat aku tertanya-tanya. Kenapa aku rasa sedih (atau mungkin terharu sendirian?). Ya, aku mungkin sengal disebabkan itu.

Cukup.
Mari berbicara tentang Anugerah Jerit 2010.


Aku cetak dari paparan di laman sesawang Anugerah Jerit.

8.45 malam - Persembahan tarian bermula.

Persembahan :

  • Faizal Tahir dan Deja Voodoo Spells
  • James Baum
  • Reshmonu
  • Yuna (@yunamusic) : Decorate
  • Najwa : Got To Go
  • Muzikal Cuci (baca : Cuci The Musical)
  • They Will Kill Us All : The Great Glass City
  • Hujan : Inspektor Remos
  • Mizz Nina : What You Waiting For,  Let Me C U Get It
  • Bittersweet
  • Love Me Butch
  • Shawn Lee, Beat Boxers, Wakaka Crew, Giller Battle Crew 
  • Monoloque ft Atilia - Kanda Dinda 
  • Altimet Dan Noh Salleh - Kotarayaku 
  • Bunkface 
  • Iyaz

Kategori :

  • Bintang Batu (baca : Rockstars) - Bunkface.
  • Personaliti TV Kegemaran - Zizan Raja Lawak.
  • Breakthrough Feature Award (dalam bahasa Melayu nak tulis apa?) - Lagenda Budak Setan
  • Bintang Pop (baca : Popstars) - Yuna
  • Vokal Kuasa (baca : Power Vocal) - Faizal Tahir
  • Siri TV Segar (baca : Fresh TV Series) -  Nur Kasih
  • Program TV Kegemaran (baca : Favourite TV Program) -  Showdown 2010
  • Muzik Video (baca : Music Video) - Bunkface (Prom Queen)
  • Flava - Mizz Nina
  • Jejaka Panas (baca : Hot Guy) -  Henry Golding
  • Gadis Panas (baca : Hot Chick) -  Scha Al-Yahya
  • Penyampai Radio (Coolest Radio Announcer) - Phat Babes
  • Rancangan Radio Kegemaran (baca : Favourite Radio Show) - Hot FM AM Krew 
  • Keserasian Lakon Layar Terbaik (baca : Best On-Screen Chemistry) -  Papadom - Liyana Jasmay dan Afdlin Shauki
  • Artis Mobil Tahun Ini (baca : Mobile Artiste of The Year) - Sixth Sense 
  • Break Out - Yuna 
  • Ultimate - Yuna

Ulasan Peribadi :
- Hiasan pentas adalah sangat menarik hati. Lebih baik daripada anugerah-anugerah lain.
- Latar belakang semasa Yuna dan Najwa menyanyi adalah sangat comel. Ada bangku, ada replika kereta, ada orang naik basikal. Baju Yuna juga cantik.
- Faizal Tahir adalah orang pertama yang beri salam dalam anugerah ini.
- Faizal Tahir juga bertanya siapa yang dapat tali pinggang dia disebabkan dia tak sedar dia baling tali pinggang masa buat persembahan. (Ketawa)
- Tiz Zaqyah, Remy Ishak dan Khabir Bhatia ambil anugerah untuk Nur Kasih. Patut lagu latar drama itu lah!
- Bila panggil KRU keluar, keluar lagu KRU. Barulah betul.
- Ya, Henry Golding menang. Tak sia-sia aku undi. Senyum.
- Baju Hans Isaac menarik.
- Liyana Jasmay sebut hadiah? *Pitam*
- Adik tanya aku, kenapa semua orang cakap Bahasa Inggeris. Nak jawab apa?

Nota Kaki :
Aku akan kemaskini mengikut acara yang berlangsung. Terima kasih.
Senyum.

10 comments:

faqhrule said...

CMH tengah tonton ni

Dean winchester II said...

puas aku vote lisa surihani. tak menang tak tau la .HAHA

AiSy_NaDiAz said...

zizan n johan mmg terbaek ! haha..

..hizamirahim.. said...

haha.
rajin betul.
XD

Encik Tikus said...

ahaha, best woo cikgu tahun nie punya shout awards...

izulman said...

Tak tau sape menang! >.<

mRa amira said...

tadi tengok sekerat aje. huhu

Wan Gerrard said...

zizan ngan johan kelakar abis.hehhehe

kEy said...

kuku....mmg key xtau pape langsung pasal anugerah ni....:P

En iLham said...

tak tgk pun.takde tv kat kolej.tapi mmg xnak tgk pun.haha