Friday, November 19, 2010

Saya Sayang Awak Sebab Awak Diri Awak. Itu Sahaja, Bukan Lain. Awak Ingat Apa?


Awak, saya sayang awak.
Sayang awak sebab itu diri awak.
Itu sahaja.
Bukan lain.

Awak, saya sayang awak.
Awak ingat masa kita duduk makan aiskrim bersama?
Sudu awak jatuh dan awak tengok saya.
Saya senyum dan hulur sudu saya pada awak.
Awak capai dan makan aiskrim awak.
Awak kata, "Ini macam ciuman secara tidak langsung".

http://farm3.static.flickr.com/2478/3916718730_ebded5cd35.jpg
[Gambar : Makan aiskrim bersama ya?]

Awak, saya sayang awak.
Sayang awak disebabkan awak adalah awak.
Awak yang tiada lain gaya.
Hanya awak sahaja.

Awak, ingat lagi tak masa kita makan kentang goreng sama-sama?
Ya, makan berdua sambil tengok orang lalu lalang.
Ingat lagi yang awak masukkan kentang dalam hidung?
Ya, lubang hidung awak sebab awak khayal tengok manusia cantik lalu.
Kentang patut masuk mulut, terus ke perut.
Tapi kentang awak?
Masuk hidung.
Saya ketawa, tapi awak senyum sahaja.
Awak kata, "Ini perkara biasa" dan terus masukkan kentang itu dalam mulut.
Saya terkejut.
Awak kata, "Opocot!"

http://27.media.tumblr.com/tumblr_kui2o4WV0y1qzeh8no1_500.jpg
[Gambar : Kentang goreng segera yang panjang-panjang]

Awak, saya suka membaca.
Awak pula suka tengok gambar dalam buku.
Tulisan panjang-panjang awak kata kepala pening.
Saya ketawa sambil bagi awak buku agar awak pusing.
Awak lari ke tandas kata nak kencing.
Bau hancing!
Saya ketawa sambil hentak gelang bergemerincing.
Tapi sekejap saja, sebab awak datang bawa kucing.

http://2.bp.blogspot.com/_PD9nQfhma0U/S9Vwfx7nvCI/AAAAAAAAANg/yNYDQNcpNx4/s1600/3945653591_f7fc89d6d2_large.jpg
[Gambar : Awak nak cari buku tentang kucing?]

Senyum.
Awak memang gila.
Tapi saya lebih gila.
Saya suka ketawa, dan awak suka berduka.
Kita memang sama tetapi kita tak serupa.
Betulkan teman tercinta?
Eh, jangan kebas baju awak, banyak hama!

Awak.
Senyum cepat.
Saya kira ya?
Satu, dua, tiga!

http://farm4.static.flickr.com/3579/3662804436_0359c6b5cf.jpg
[Gambar : Jadilah itu sebagai kenangan beku masa]

Nota Kaki:
1. Masih di tempat kursus.
2. Sedang gila buka dan pasang semula basikal.
3. Siapa mahu tengok sebahagian gambar kursus, boleh layari ini.
4. Ketawa lihat tangan dan jari sendiri, memang serupa mekanik di bengkel.

Zara : Terima kasih atas doa semoga aku cepat sembuh. Memang buat aku terharu yang amat sangat. Sungguh wahai teman-teman sekalian. Sedang beransur pulih dan aku mungkin akan pulang esok. Ya, aku menulis ini secara langsung daripada dewan tempat aku membaiki basikal.

7 comments:

Yaniey Cikedies said...

zara, sakitnya sayang orang cik zara.. hurm....

Encik Tikus said...

nanti bila cikgu dah sembuh jgn lupa kayuh basikal lagi taw, hehe =D

Legasi Piston Pecah said...

camne nak sayang orang kalau orang tu tak suka disayangi oleh kita?

~fiM-uNdefiNed~ said...

wah seperti luahan hati...boley tak nak share...

zmah said...

Gambar yg kreatif...

kEy said...

...............*speechless*

takky said...

dugaan ialah satu penghargaan...
hargailah dugaan itu....
kerna dugaan itu akan memberi nikmat yg baik kepada kita...