Thursday, November 18, 2010

Saya Tak Nak Cakap Dengan Awak Lagi. Benci Awak Tak Jaga Saya Sakit.


Benci awak.
Benci awak sangat-sangat.
Saya sakit ini.

http://farm3.static.flickr.com/2732/4442421884_2002310d8f.jpg
[Gambar : Awak tengok, saya seorang diri makan ubat]

Saya selsema.
Saya demam.
Saya bersin kuat.
Hingus meleleh.
Tisu bersepah di atas katil, di dalam tong sampah.
Bersin kuat, awak lari.
Awak kata takut berjangkit.
Benci.

Senyum.
Buang hingus tepi.
Awak kata makan ubat.
Awak kata mesti rehat.
Awak nak suruh saya tidur.
Habis tu, saya banyak kerja, mana saya nak buat tu semua?
Bersin!

http://i257.photobucket.com/albums/hh225/lupita17-photos/wallpaper%20and%20desktop%20backgrounds/Danbo_Love_by_pg_images.jpg
[Gambar : Minum air panas boleh hilangkan sakit ke?]

Sakit.
Rasa sejuk yang amat sangat.
Walaupun cuaca panas terik, tapi saya tetap rasa sejuk.
Menggigil.

Awak : Kan dah biasa sakit?
Saya : Memanglah.
Awak : Bolehlah jaga diri sendiri.
Saya : Memanglah.
Awak : Kan dah biasa hidup sendiri?
Saya : Terlampau biasa.
Awak : Habis tu apa yang awak mahu?
Saya : Nak buang hingus pada awak, boleh?
Awak : Ceh!

http://1.bp.blogspot.com/_ot-i-YEgRts/TEMLTGln6nI/AAAAAAAAAQM/sZUZpjB8CHw/s320/Danbo+(24).jpg
[Gambar : Demam sebab kena hujan]

Awak, saya sakit.
Tapi mulai petang ini hingga hari Sabtu, saya kena pergi kursus.
Kursus asas mekanik basikal.
Ya awak, kan saya dah ada basikal, maka saya kena pandai baiki.
Awak mesti nak membebel sebab saya degil nak pergi kursus juga kan?
Ketawa.

Saya sakit, tapi saya tahu saya tak boleh lemah.
Saya sakit, tapi saya mahu tetap gagah.
Saya sakit, tapi awak bukan tahu pun.
Benci.

Nota Kaki :
1. Sedang merepek disebabkan sakit.
2. Petang ini sudah mula kursus sehingga Sabtu.
3. Sakit makin teruk.

Zara : Senyuman dengan hidung merah acapkali kelihatan seperti badut yang menghiburkan hati sendiri. Ah, kegilaan itu penting acapkali.

10 comments:

Fakhrur Razi berkata said...

hoho semoga cpt sihat ;D
kang kena halau pula dgn org kt kursus tuh kalau bersin mmnjang
huahua

shera haifa said...

cepat2 smbuh..makan2 ubat

Miss Shizu said...

zara, apsal kaw degil sgt...aku ingat g kursus berkaitan dengan skolah...iman kenzo rupenyer...dush..dush..dush...

smoge cepat sembuh zara..

hans said...

moga cepat sembuh cikgu zara

P/S : Gua Rasa Bangga Jadi Pengambil Daging Terakhir Tadi..Muahahahaha!

MuNsYi SaMa said...

syafakillah. cepat sembuh. jgn paksa diri sgt. :)

mier@merr said...

get well soon weh!

Mimi Saidi said...

cepat sembuh ya cikgu~

takky said...

waktu kecik dulu ayah ada cakap...
"makan pape yg berkaitan dengan vanila, x kira la aiskrim ke ape law demam or selesema"
still amalkan sampai skunk....
huhuhuuhuhu

Kniedaz said...

get well soon ^_^

chittysarah said...

da sihat??