Monday, December 27, 2010

Orang Tengah Sakit, Jangan Buat Gila - Pencabut Kepala.


Salam semua.
Baru pulang dari mesyuarat.
Sakit bulanan muncul lagi dan seperti biasa, kesakitan merajai hingga pil biru berlumba masuk ke dalam perut tanpa mahu memikirkan akibat kemudian hari. Yang penting saat ini menjauhkan sakit dari mencengkam segala ulu hati.
Senyum (tahan sakit).

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs034.snc6/166488_10150354838640543_885375542_16318802_7817202_n.jpg
Beliau kalau penat dan sakit, memang kelihatan gila begini.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1357.snc4/162928_10150354845375543_885375542_16318922_4342647_n.jpg
Iman Kenzo yang sudah diletakkan di ruang tengah setelah beraksi musim cuti sekolah ini.

Kenapa aku letak gambar basikal ni?
Gila.

Sebenarnya sedang sakit yang teramat sangat.
Tidak mampu berfikir.
Telefon dijawab dengan penuh kepayahan dan menahan kesabaran.

Pemanggil : Ni siapa ni?
Aku : Awak siapa?
Pemanggil : Awak siapa?
Aku : Awak yang telefon saya dulu, awak tanya saya?
Pemanggil : Nama saya Ali, awak siapa?
Aku : Nama saya tak penting, awak salah nombor.
Pemanggil : Saya rasa saya dah banyak kali tertelefon nombor awak ni kan?
Aku : Ni masuk kali ketiga orang nama Ali telefon saya. 
Pemanggil : Awak di mana ni?
Aku : Johor.
Pemanggil : Johor kawasan mana? Saya Muar.
Aku : Tak penting saya kawasan mana. Awak salah nombor. Dah!

http://farm3.static.flickr.com/2640/4116023041_0472204ece_z.jpg
[Gambar : Apa awak tak faham bahasa bila cakap salah nombor? Sudahlah telefon pemilik Canon tapi tetap tak bangkit dari tidur. Alahai.Hati, boleh cuba kawal kemarahan diri?]

Keluarga yang menghantar adik lelaki ke Puncak Alam sudah balik. Pakcik dan makcik kesayangan membebel pada mereka kerana meninggalkan anak sulung ini di rumah seorang diri malam tadi. Ah, sudah aku katakan aku perlu ke sekolah, haruslah aku tidak dapat pergi menghantar adik mendaftar di universiti.
Aduhai.

Telefon berbunyi lagi dan aku dalam keadaan sudah lima biji pil penahan sakit berwarna biru masuk ke dalam perut mengangkat sahaja tanpa lihat nombornya.

Pemanggil : Siapa ni?
Aku : Oi, siapa yang telefon siapa patut tahu siapa yang dia telefon.
Pemanggil : Nombor ni dalam telefon ni.
Aku : Kau siapa ni?
Pemanggil : Nama saya Ali.
Aku : Oi! Cukuplah dengan orang nama Ali untuk hari ini.
Pemanggil : Nama awak siapa?
Aku : Pencabut Kepala. Kalau awak berani, awak telefon lagi.

http://farm4.static.flickr.com/3567/3573689491_bfc94dcd24.jpg
[Gambar : Hari ini emosi memang lebih. Terima kasih]

Nak senyum pun payah sekarang ini.
Alahai.
Telefon sudah aku campak ke tepi.
Orang yang mahu dihubungi tidak muncul-muncul lagi.
Aku penat menanti.
Rasa perlu undur diri.
Doa sahaja aku tidak pergi.
Sayang kembali.

Nota Kaki :
1. Sakit.
2. Penat.
3. Mengantuk.
4. Semua di atas.

Zara : Ada sesuatu yang baru tiba tadi. Duduk renung tanpa mencuitnya langsung. Biarlah. Aku sedang tidak punya nafsu dalam apa jua benda. 

10 comments:

aku is me..Uuudy said...

semoga cepat sembuh kak zara.. =)
kesakitan itu untuk memberi keindahan sihat kan...

aMy said...

a'a get well soon.banyak kan rehat.jgn tension2 oke.tuam dengan air panas eh

..hizamirahim.. said...

hehe.
ali setan mungkin?
XD

..hizamirahim.. said...

hehe.
ali setan mungkin?
XD

ainakhani said...

wah peminat kak zara lah ! hehe

takky said...

mate dye spero la 2....

hans said...

dah elok ker sakit ko tu zara?

P/S : 5 Perkara Yang Aku Tak Suka Bila Terperangkap Gara - Gara Kesesakan Jalan Raya

noorafzan said...

ali cuba nasib..
hoho~

Amir Said said...

amboi.. garangnya zara. hehe

piNky LuCiA said...

sepatutnya lebihkan rehat. bukan mengambil ubat dalam kuantiti yang banyak. huhu.

semoga cepat sembuh. =)