Friday, January 07, 2011

"Awak Boleh Tengok Apa Yang Saya Hantar?"


Sejak kebelakangan ini, selalu rasa nak mengamuk.
Bukan marah sebab apa sebenarnya, cuma mungkin kerana terlampau mengambil berat (dan agaknya pengaruh kerjaya aku dan keadaan dia yang masih belajar), membuatkan aku jadi begini. Yang aku tahu, aku selalu suruh dia pergi belajar.
Baiklah.

Dan semalam, dalam kesibukan mahu menghadapi peperiksaan, dia boleh keluar mengambil gambar dengan teman-teman. Entah kenapa tiba-tiba rasa geram. (Apa jadi dengan aku ni?). Dia balik selepas beberapa jam dan aku mulanya enggan membalas pesanan di YM dan Skype miliknya (tapi balas juga sebab geram nak membebel pada orang - sengaja suruh dia pergi belajar untuk peperiksaan).

Dia : Sayang...
Aku : Pergi belajar, jaga diri.
Dia : Sayang.
Aku : Pergi belajar, jaga diri, selamat tinggal.
Dia : Ada hantar sesuatu di surat elektronik. Kalau dah dapat beritahu ya?
Aku : (diam, tak balas apa-apa tapi laju-laju tengok apa yang dihantar - cubaan pura-pura merajuk)

Setelah beberapa minit...

Dia : Dah dapat ke?
Aku : (diam lagi)
Dia : Dah dapat beritahu ya?
Aku : Kenapa gambar arnab tu macam tu?
Dia : Sejuk sangat, sampai tangan dah merah-merah.
Aku : (tersengih sendirian) Terima kasih, dah tak jadi nak marah lama-lama.
Dia : Tahu ada orang tengah geram, marah kan?
Aku : Memang.
Dia : Sekarang dah tak kan?
Aku : Agaknya kot?
Dia : Kot?
Aku : (ketawa) Ya, dah tak jadi merajuk dah.


Ada orang mungkin akan kata ini keanak-anakan, tapi aku peduli apa kan?
Terima kasih sayang. Oh, ini satu dari empat gambar yang dia hantar. Yang lagi tiga?
Mana boleh bagi. Ketawa.

Senyum.
Memang tersenyum masa tidur.
Masa dalam kereta pun tersenyum lagi.
Oh, gila.

Nota Kaki:
Ada sesuatu yang mahu dilakukan bersama seorang teman. Ah, aku tulis ini dulu, nanti aku mahu langsaikan kolaborasi kami lagi. Sebelum ini bergabung dalam dua penulisan yang menjanjikan kesinambungan menarik, tidak sabar dengan tajuk terbaru dari dia ini. Tidak mengapa, dalam perjalanan ke hospital nanti aku fikirkan.

Zara : Mahu mengekalkan senyuman dan kebahagiaan hari ini walaupun aku tahu harga yang perlu dibayar bukanlah semurah yang disangkakan oleh orang. Senyum. Biarkan takdir terus menjalinkan benang rasa dan mengikat marga.

26 comments:

masturah idrus said...

so sweet. *jealous*

Nana said...

ehem. haha :P

ishiko said...

ehehe.. shuwett nye ~

asybedazzle said...

romantiknye ayat. suka. hehe.

♥ Juliana Violet ♥ said...

Vee pun childish tau..
hihihi...
Kita boleh jadi geng.
;)

NuR 'aQiLaH said...

nak jugakkkkk macam tu -_-"

-jeles-

FARYN said...

aku akan jatuh cinta banyak kali kalau ko anta kerepek pisang kat aku ni.. hahahaa

neyra shazeyra said...

ehem

Cik Eka said...

sweetnyer...actually bf eka pon salu cmnie..mase die masih belaja..sebab eka dah keje..jd agak ade perbezaan sket kan..kite suh die belajar,
tapi die suke sgt maen2...kuar n paling howt men ftsal...tp skang da abes blaja n masing2 dah keje baru la paham....hehehe

Ery Farieha said...

suweet ok
;)

piNky LuCiA said...

merajuk2 manje laa ni eh.. hehe

Nadya said...

Wooottt...swuwitt bwtul encik bunny..
Semoga bahagia berkekalan hendaknya ;)

cikpepel said...

sangat suwwwiiittt..

cik ciput said...

sangat sweet =)

Syafiq Rosli said...

huhu layan entri ni..

lumut said...

hey,,,,pegi belajar!!!hehe

jiwang.

..hizamirahim.. said...

ewah.
XD
siap majuk2 lagi.

Niz said...

ok. itu sangat sweet!

i.am.belle said...

happy for zara. someone special is showing his love. good good >D

nama.aku.lynn said...

oo.em.gi..ini sangattttttttt suweeeeeeeeeeeetttttttttttttttttttt!!!aaaaaa...hahahha!~

Dylana Suarez said...

Lovely blog!


xoxo,

colormenana.blogspot.com

Eila said...

wahhhh....soooooo sweeeeeeeettttt
jeles yer... (^____^)

jinkamen said...

salam

moga berbahgia :)

lea said...

ehem ehem...sayang..g belajar...hehe

Yong Sofea said...

comelnya kak zara!!! argh geram geram hahah :PP

misz molecule said...

kak zara..




kamu seorang yg SWEET!!




tp siyez tertenye2..



cepat2 update blog