Monday, January 31, 2011

Hidup Riang Perlu Diteruskan.


Hujan mencurah-curah.
Aku hilang tiga hari tanpa ada sesiapa pun yang sedar.
Ketawa.
Kau bukannya penting Zara.
Ludah ke tanah.
Ah, makin bertambah air hujan di tanah merah.

Senyum.
Ini bukan kali pertama.
Bahkan aku sudah lebih bersedia untuk tidak mengalirkan air mata.
Senyum.

[Gambar : Cukuplah permainan sampai di sini sahaja. Kudrat yang tinggal harus kembali bekerja kuat seperti dahulukala.]

Diam.
Dunia masih bergerak seperti biasa.
Ceritera sudah tamat.
Malangnya diakhiri dengan episod duka.
Senyum lagi.

Masa untuk mulakan hidup baru kembali.
Gerakkan dunia seperti biasa.
Senyum.

Nota Kaki :
1. Aktiviti luar harus diperbanyakkan selepas ini. Kepala yang penuh dengan kerja adalah terapi terbaik.
2. Hujan mencurah-curah dengan lebatnya sejak Rabu lepas. Apakah itu petanda yang aku tidak hiraukan ataupun diri yang tidak mengerti?

Zara : Ternyata menulis kembali adalah terapi terbaik buat aku seperti suatu ketika dahulu. Corak hidup kembali berubah dan ternyata aku masih hidup dan kekal bernyawa. Alhamdulillah.

24 comments:

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

ucaplah alhamdulillah selalu supaya pahit getir kita sentiasa dalam kesyukuran.
take care my dear sis:)

takky said...

takkan la...
harap semua nie hanya khayalan saye saje....

dobot said...

Ada apa2 terjadii?

emieysandra said...

hidup mmg tak lekang dr ujian..
namun, kebahgian milik kita kan, cari & cipta keriangan tu..uhuk3

;)

ema said...

hujan begini..nampaknya Tenang tidak setenang mana..

sweetcandy said...

hurmm.. salam.. knp 2 3 hari ni penuh dgn cerita sedih.. awk dgn arnab bergaduh ker?

~lovesweetcandy~

sweetcandy said...

hurmm.. salam.. knp 2 3 hari ni penuh dgn cerita sedih.. awk dgn arnab bergaduh ker?

~lovesweetcandy~

Kakni said...

Ade Masalah ke?

Encik Tikus said...

senyum =)

Rerama said...

be strong!

Eri-chan said...

mana encik arnab?

i.am.belle said...

hmmmmmmm hujan rintik rintik

Sarah Nivea said...

Terdapat kesedihan yg mendalam dalam tulisan anda sejak akhir2 ini, tidak seperti sebelum ini.
Jika benar tekaan masing2 jika anda sedang bersedih dari perhubungan anda, sila pastikan ianya keluar semua dari hati anda.
Jangan disimpan. Dan ya betul, dengan memperbanyakkan aktiviti kerja dalam erti kata menyibukkan diri untuk melupakan itu, idea bagus.
Namun sesibuk mana pun diri jika tiba waktu untuk merehatkan diri, pasti akan teringat kembali.
Seeloknya, memohon kepadaNya supaya diri lebih tabah untuk hari2 mendatang.


P/S: Berfikiran positif lebih menenangkan dari memikirkan mengapa diri sering diduga dalam mencari erti kebahagiaan sebenar, kerana setiap yang berlaku itu pasti ada rahmatnya. Sesungguhnya hanya Dia yg maha mengetahui.

cikpepel said...

ujian wat kita makin matang menghadapi dugaan mendatang..

senyum untuk bekalan hari esok.. :)

Paan Ovrtd said...

*inhale*

dah berapa lama saya x ke sini ya?

"can't rain all the time"

ijatnuar87 said...

ehehhe..aper yg pnting,senyum sokmo deh

aimi nadiah said...

yea.. ms utk mulakan hidup baru..

Azrul Hisham said...

dik, what happen? are u ok?

syAfA said...

be strong k..=)
mesti ada hikmahnya..

Cikgu Fikri said...

senyum itu perlu....
semoga dpt menghadapi ujian dgn sebaiknya.....
Amin.. :)

Eila said...

senyum...:)

ujian yg datang buat kita lebih kuat tabah dan sabar...

sabar la wahai manusia beku... engkau kuat dan tabah hadapi ujian dr Nya...

be strong and stronger...

eiela said...

lama dah tak singgah sini. selalunya penulisan zara, happy je, hm,,sabar ye. tenangkan diri.

lady_srina_sendiri said...

tangisan itu ubat.
tiada ubat yang sedap dimakan.
walaupun pahit,satu hari nanti ia bakal menawarkan sakit di hati.

Mainur Hasnah said...

saya baru seminggu tak baca.. dah jadi begini ke.. tabahkan hati ye.. moga anda kekal happy dan semangat macam biasa.. saya harap.. saya yg dah enam bulan putus cinta ni betul2 boleh lupakan dia..