Monday, January 03, 2011

Semalam Ulang Tahun Dia, Tapi Aku Terlupa.


Semalam ulang tahun dia, tapi aku terlupa.
Khayal dengan banyak benda lain, dengan segala macam urusan.
Aduhai.

Sayang.
Saya tahu awak rasa terbiar.
Saya tahu awak rasa diketepikan.
Saya sibuk dengan perkara lain semalam, sampai saya terlupa.
Malam baru saya teringat.
Maaf sayang (sambil buat muka sedih)
Betul, saya sedih.
Sangat.

[Gambar : Kalau kena hempap dengan kerusi itu mesti sakit kan?]

Sayang.
Awak memang bermakna pada saya.
Sungguh.
Tanpa awak, saya mungkin bukan siapa saya hari ini.
Tanpa awak, mungkin saya masih manusia beku yang kehilangan diri.
Tanpa awak, mungkin saya tiada tempat untuk terapi.
Betul awak.

Awak.
Saya sayang awak.
Sayang awak sangat-sangat.
Betul.

Sayang.
Sudah lama kita bersama.
Dua tahun menjalin rasa cinta, belum cukupkah untuk awak kenal saya?
Saya bahkan kenal awak seperti saya kenal diri saya.
Kita saling bekerjasama, bagi membuktikan kewujudan kita pada dunia.
Awak penting buat saya.
Sungguh!

Diam.
Senyum.
Awak tahu saya cinta bukan?
Awak tahu saya kasih bukan?
Awak tahu segalanya tentang saya kan?
Senyum lagi.

Saya ketawa.
Saya menangis.
Saya marah.
Saya membebel.
Saya menjerit.
Saya sedih.
Saya gembira.
Semua awak saksikan bersama.
Setianya awak.
Tapi semalam saya terlupa ulang tahun awak.
Maaf sayang.

[Gambar : Warnanya menarik, tapi alangkah indahnya kalau diguna dengan cara lebih baik kan?]

Awak.
Maafkan saya ya?
Maafkan saya sangat-sangat.
Tahun lepas saya sambut ulang tahun awak dengan meriah.
Tahun ini pula saya terlupa.
Maaf sayang.
Maaf.

Awak.
Kasih sayang saya pada awak, membuktikan kewujudan saya.
Betapa orang menghina saya kerana bersama awak, dan awak bersama saya, saya tidak ambil peduli.
Kerana apa?
Sebab saya sayang awak.
Awak dah lama teman saya.
Menjalani kehidupan yang lebih bermakna.
Betul.

[Gambar : Awak akan maafkan saya kan, blog?]

Selamat ulang tahun sayang.
Selamat ulang tahun kedua, blog tercinta.
Selamat ulang tahun Dunia Sebelah Zara.
Selamat ulang tahun cinta.

Semalam ulang tahun kedua blog ini.
Sumpah, aku terlupa.
Maafkan aku ya blog?
Senyum.

Nota Kaki :
1. Tahun baru (sebenarnya dekad baru) disambut bersama dengan si dia walaupun berada di tempat berbeza dan negara berbeza. Ketawa.
2. Malam tadi sewaktu menggunakan Skype, perasan yang si dia pakai baju "Saya Cintakan Malaysia" manakala aku pakai " Saya Cintakan Egypt". Comel eh? (Siapa yang tidak puas hati boleh muntah dalam baldi biru di tepi)
3. Pagi-pagi tadi sudah dapat komen keji - "Kau campur, tetapi kenapa kau tak cantik? Malu sahaja cakap diri sendiri darah campur. Hodoh" - Tidak mengapa. Nampak sangat hati kau Busuk sebab aku tidak pernah kata aku cantik.
4. Esok sekolah. Yeah!

Zara : Blog Dunia Sebelah Zara adalah tempat aku melepaskan adrenalin yang berlebihan. Di sini aku punya tempat untuk menjadi diri sendiri, dan di sini tempat aku berkongsi. Senyum.

23 comments:

..hizamirahim.. said...

hehe.
kesian blog ni.
:P
selamat ulang tahun blog.

YobSumo said...

1st happy birthday to ur blog!

2nd Selamat mengajar ye cikgu!!!

shida anwar said...

selamat ulang tahun blog...

to blog apa kata kau mogok "hang" barang sehari sebab zara tak ingat ulang tahun kau...hahahaha..

fezaL Mohd said...

wahhhhhhhhhhhh !

piNky LuCiA said...

selamat bertugas. hehe

Miss Izah Mohamed said...

happy born day to ur blog :)

AKU.MASEH.BEGINI said...

hehehe..cute ajer..hapie bufday blog..

Nur said...

happy birthday blog..owh dia dok egypt jgak ke..hahahah

Ahmad Tajuddin Abdullah said...

comel lah luahan rasa ni..hehe,happy birthday buat Dunia Sebelah Zara....

Encik Tikus said...

haha saya senyum jea cikgu baca entry nye, ape pun selamat ulang tahun ! =D

Syafiq Rosli said...

selamat ulang tahun ye..:)smga lebih skses

aisyah said...

swweet bile tau upenyer birthday ur blog..
comey dowh...

starsyeea said...

owh...ade b'day blog la...:)
happy birthday!

Eri-chan said...

ingatkan birthday si dia..rupanya blog dia..

Anez said...

Selamat ulang tahun Dunia Sebelah Zara! dan selamat kembali ke sekolah kak ;p

*biskut love to nmpk tempted la. nk gigit sikit boleh? hehe.

afifi said...

selamat ulang tahun dunia sebelah zara..walau agak terlewat tapi rasa nya masih laku..tak gituh? hehe..i'm the biggest fan of yours (lagu) bak kata nevershoutnever (artisnya)

bani jamian photography said...

nice blog babe cool
http://banijamianphotography.blogspot.com
singgah blog kita

amalina afif afandie said...

selamat ulang tahun,blog :)

amalina afif afandie said...

selamat ulang tahun,blog
:)

ashie023 said...

hepi anibeseri blog zara..<3

Eila said...

wah...selamat ulang tahun blog...
mula2 baca ingat zara luah rasa cinta pada bunny...tertipu akhirnya...hehehhe =)

MATAHARI said...

kau punya 2hb jan?
aku 1hb jan. :P

eNaSaN said...

salam selamat tahun baru..



selamat ulang tahun blog kaMoo...


all the bEsT :D