Monday, February 21, 2011

Badan Berbulu Yang Panas


Bukan semua benda berbulu untuk kasi panas ke?
Baju panas berbulu untuk musim sejuk.
Selendang bulu untuk lindungi leher.
Tuala bulu sebab mana ada tuala dari plastik.
Kan?

[Gambar : Patung beruang sahaja yang boleh]

Dan aku, selalu kalah dengan badan berbulu yang panas. Setiap kali dia datang, aku akan jadi manusia pendiam atau manusia yang menjerit-jerit ketakutan. Panasnya serta kehangatan yang dibawa menjadikan aku manusia beku yang tidak sempurna.
Celaka.

Kawan : Kenapa kau tiba-tiba diam?
Aku : (diam)
Kawan : Apa jadi?
Aku : (diam lagi)
Kawan : Zara, kau tak sihat ke?
Aku : Kucing geselkan badan dia pada kaki aku. 
Kawan : (ketawa) Kau takut kucing?
Aku : (angguk)
Kawan : Tolaklah kucing tu.
Aku : Takkan nak tendang?
Kawan : Macam tu sekali kau punya takut?
Aku : Suka tengok, tapi aku tak pegang kucing.
Kawan : (ketawa) Tak apa, aku halaukan.
Aku : Tolong.

http://farm1.static.flickr.com/26/99890867_90c1e90437.jpg
[Gambar : Tak nak! Tak nak!]

Ya.
Aku kalah lagi dengan kucing tadi.
Patutnya kucing yang menyorok bila nampak manusia, tapi aku yang menyorok tepi peti ais bila nampak kucing sedang meregangkan badan. Oh, baik, otak aku tak berfungsi.

Rumah aku ada banyak kucing luar datang.
Kebanyakannya datang untuk bersalin.
Paradoks bukan?

Nota Kaki :
Otak aku tak berfungsi dengan baik akibat dos kafein yang terlampau berlebihan hari ini. 4 dos dalam masa kurang 3 jam bagi setiap satu.

Zara : Penat.

17 comments:

cik QT a.k.a QasehThya said...

i like cat..
meow...
klu leh nak bawak tido..
peluk ganti bantal hehehe

Artoone said...

tak tahu nak rasa kasihan ke comel. tapi kalau kau kwn aku, sumpah aku dah tolak kucing kat kau kasi lekat baik2...biar rasa takut tu ilang....

redbean said...

ingtkan cerita mamak bulu..jadi kaku bila nk order ;D

zino said...

dah jadi macam hazwan ni.. lari bila kucing datang dekat hehe

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

gambar tu sgt cantik! hehe..kucing skarang garang2 same..=) tp bahaya kafein byk2..tcare ok..

Azrul Hisham said...

meowwwwwwwwwwww :P

Shidy said...

hehe..cikgu takut kucing ek..miaw..miaw

takky said...

suke men dgn kucing...
tapi slalu sorok2 ble mn dgn ucing sebab takut ayah nampak...
bile mate dh merah n gatal...
baru saye swuh kucing 2 p men tempat len...
hihihiihiihiihii

APi said...

lebih kurang same cam aku jek kau ni..
tapi aku tak de la alah sampai cam tu sekali..

cik ciput said...

pernah ada pengalaman pahit dengan kucing ye zara?

MATAHARI said...

kau takut kucing rupanya.





beruang takut tak?

dah2 lah tu kafein. jarakkan lagi masa pengambilan. ok?

Amira Amair The Poyos said...

Tajuk entri yg buat aku pikir bukan2..hahahahaha..

weh..aku teringin nak lempaq Baby aku kat hang kalau la kita jmpa..hahahahah..mesti hg mlompat sakan kan..wah sukanya aku mengusik orang..
hahhahahha

suffer8zine said...

kucing itu comel :P

Terkini : 10 Jambatan Terpanjang Di Dunia

Rina AVAIL a.k.a cikbetty said...

geli dgn bulu kucen eh? atau takut kena cakar?

EZAN IDMA said...

saye pon takot! eeeuuuuwwww

Dark Half said...

takut/phobia pada kucing = Ailurophobia

hehe..tak sangka. aku takut pada badut tanpa sebarang sebab

Mra Mastura said...

laaa.. takut kucing ek? hehe.. dy x gigit pun.. heeeeee..