Friday, February 11, 2011

Hilang Empat Hari Tapi Masih Sendiri


Hidup hilang empat hari.
Tapi aku masih di sini.
Masih banyak benda mahu dikongsi.
Benda yang lahir dari hati.

[Gambar : Simbolik gambar ini kan?]

Banyak benda yang mahu ditulis tetapi memandangkan aku kepenatan dan sedang membaca begitu banyak komentar yang membencikan, aku cuma mampu duduk melihat gambar yang aku ada. Oh ya, kali ini, buat yang asyik tanya kenapa banyak gambar Internet sahaja, aku letakkan sedikit gambar aku sebagai tanda yang kalian masih berkomunikasi dengan manusia.

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/168924_10150094669093237_263280958236_6612868_3888352_n.jpg
[Gambar : Ala, kalau tak cantik sekalipun, ini memang saya yang bertugas luar selama empat hari. Kenapa? Salahkah saya jadi gelap sebab berjemur matahari? Pfft!]

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/180524_10150399151725543_885375542_17138109_5793794_n.jpg
[10 Februari 2011 - Sempat lagi pergi beraya di rumah abang terbaik aku, Weijie. Pandai aku pilih hari kan? Hari ini hari kelapan Tahun Baru Cina. Itu pakaian rasmi aku untuk majlis penutup, tali leher dah buka sebab panas.]

http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/180819_10150104370598753_720498752_6533769_1959889_n.jpg
[Ini Weijie yang sengaja ambil dengan tujuan untuk menampakkan betapa kerusi aku sungguh ke depan apabila memandu. Dan lagi, hampir kesemua benda di dalam gambar adalah berwarna putih dan hitam]

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/181959_10150094718568237_263280958236_6613463_7209949_n.jpg
[Gambar : Adam Awraq dan Iman Kenzo. Ya, beginilah caranya aku bawa Iman Kenzo selepas sudah punya besi penyangkut dibelakang. Kalau tidak sebelum ini aku sumbat di tempat duduk belakang Adam Awraq yang sudah meninggalkan beberapa kesan calar di pintu dalam.]

Baiklah.
Itu sahaja sampai aku punya tenaga.
Oh, menggunakan Skype dengan teman terbaik aku tadi membuatkan aku lebih kenal siapa diri saat ini.
Senyum.

Sisi sarkastik?
Tunggu nanti.

Buat mereka yang asyik fikir aku lemah sebab kononnya hilang cinta, maaflah.
Anda salah.
Senyum.

Zara : Tunggu sahaja nanti. Kau layangkan aku tulisan penuh benci dengan harapan aku marah dan melenting sesuka hati? Maaf, kau jumpa salah orang kini. Aku sudah tiada emosi. Mati.

20 comments:

hida.hadi said...

adam awraq dh sihat??? :))

najwa's said...

bertabahlah zara..

niDa said...

wah! ini rupa nya cik zara... selamat berkenalan ye.... saya selalu dtg. kadang-kadang baca je kadang-kadang suke jugak comment..

hehe~

ayie said...

waa..myvi serba guna yee..hehe

Lee Zha said...

time kasih sis sebab dah menjawab persoalan kepala otak aku camna ko bawak beskal tu. ahahaha

jelas ok. haha

MATAHARI said...

kesian kamu hitam disebabkan saya. :P

Shahrizal said...

wah, bestnya Kak Zara kat tempat Weijie. Lama x jumpa die.

takky said...

p camping ke nie???
huhuhu....
u r style lor sis...

Naqib Mohamad said...

susah jugak nak sebut nickname kereta akak ni. adam awraq.... fuhhh

abdul azim b mohamad isa said...

sabar sebahagian drpd iman.

aku tggu versi sarkastik.

menunggu satu penyeksaan.

harap seksaan itu berbaloi dgn versi sarkastik yg fantastik.

Pejuang Kesenian Extreme said...

"buat yang asyik tanya kenapa banyak gambar Internet sahaja, aku letakkan sedikit gambar aku sebagai tanda yang kalian masih berkomunikasi dengan manusia."

Oh manusia rupenye..haha
(jangan marah,gurau je)

Nota:kereta siap ada nickname sekali..basikal pon sama..

Cik Puan Sofia said...

hai zara..love ur blog..i follow u..jom xchange link. tq

suffer8zine said...

fuhhh terbaekkk nama kereta ngn basikal tu

Terkini : Hotel Paling Pelik Di Dunia

Artoone said...

dem. xleh fokus entri.

aku dok tgk napa la mouse aku yg kapal terbang kertas dok tertukar-tukar jadi mouse MU pulaaakkk!! haih...

Halimatun Sa'adiah said...

hebat...anda meminati xtvt lasak ek...
cm best je

Wanita Mutalib said...

rajinnya cikgu zara ni :)

vidadarisakura said...

pakai lah fair n lovely. heee

Irwan said...

judging from the lengthy entry, girl, you need help...

hanc said...

salam...
Tak menyesal suh kawan sorang ni bg link,,, dapat melihat diri mu. dan membuatkan aku bersemangat kembali nak berblog. apa salah aku untuk berkawan kan??

student said...

nama myvi dan basikal itu kedengaran klasik.

UPDATE!
Akhirnya.. Hosni Mubarak letak jawatan