Thursday, February 17, 2011

Vlog #1 : Walaupun Tak Comel, Aku Kacak.


Salam.
Ada yang kata tak boleh tulis salam.
Padahal ustaz aku dulu ajar, salam tu adalah kependekan yang lebih baik daripada ungkapan-ungkapan lain. Macam-macam benda mengarut sejak kebelakangan ini yang aku rasa lebih baik betulkan benda yang terang-terangan salah daripada meracau tidak tentu pasal.

[Gambar : Kalau kita tertekan, kita selalu akan pintal-pintal rambut kan? Ketawa]

Baiklah.
Malas mahu membebel panjang sebenarnya. Buat yang selalu tanya aku tentang suara aku, nah, ini kali pertama aku buat video tentang diri sendiri dan suara sendiri juga ada. Rasa sengal yang teramat sangat sebenarnya. Tapi apa pun, sila tonton video yang tak sampai 2 minit pun ini disebabkan aku tak boleh berfikir apa yang nak dicakapkan.


[Ini video kali pertama, cuma 1 minit sahaja]

Catatan ringkas tentang video di atas :

#Lupa bagi salam sebab dah terketar-ketar. Bajingan betul rasa, tapi tak apa, aku mohon maaf dengan segala anggota tubuh badan aku yang, baiklah, kamu boleh cari perkataan sendiri.

#Itu muka baru balik sekolah lepas latihan olahraga. Gila gelap kata Mak. Ya Mak, anakmu ini sudah jadi cikgu olahraga secara rasmi. Sila redha.

#Tukang rakam adalah budak berumur 11 tahun yang baru balik sekolah agama. Beliau diminta untuk merakam sambil berjalan, suapaya aku boleh bergerak. Gila kau berdiri kaku depan kamera? Sungguh bukan aku (walaupun ini kali pertama dirakam)

#Jam di tangan adalah 6.50 petang. Dah nak Maghrib, nasib baik tak terakam suara Mak menjerit suruh masuk rumah.

#Sengaja berdiri sebelah Adam sebab dia adalah bahan penting untuk mengelakkan nampak punggung besar. Ketawa. Pang! Tak senonoh perangai Zara.

#Suara menggeletar walaupun ini cubaan ketiga. Sengal menggigil.

#Cuba kira berapa kali aku sebut pertama. 

#Tangan bergerak-gerak sebab memang aku bercakap tangan akan bersilat.

#Baju itu lawa kan? Sungguhlah indie kononnya.

Itu sahaja.

Nota Kaki :
Layan sahaja video itu.

Zara : Lain kali kalau aku buat video, nanti aku belajar cara nak sunting. Ini memang video yang panas terus dimuatnaik. Gila kan?

49 comments:

Paan Ovrtd said...

PERTAMAAAAAAAAAAAAAAAAA

Paan Ovrtd said...

eh, iye ke pertama? ah lantak lah. haha!

Hai adam awraq. Jangan buat hal sangat ye. Hahaha!

cik kumbang said...

ensem2...hihi =)

Mra Mastura said...

fewitt!!!!!!!!!! vlog jugak!! hehe

qyqa said...

suara cikgu comel jer..hihihihihi

LORD ZARA 札拉 said...

@Paan Ovrtd :

Betul2.
Anda first.

LORD ZARA 札拉 said...

@Paan Ovrtd :

Ya, anda 1st.
hahaha~
nanti kak zara pesan pada Adam~

XD

LORD ZARA 札拉 said...

@cik kumbang :

Saya mahu blushing~
XD

LORD ZARA 札拉 said...

Mra Mastura :

Ha ha ha~
Tak comel langsung~

LORD ZARA 札拉 said...

qyqa :

err..

ye ke?

(muka merah)

cerita-gadis-ini said...

comel!

g0m0k9enDek said...

kata muka tengah gelap.. pehal leh merah? hahaha


p/s giliran ak jd guru olahraga 2 minggu lagi... semoga ak kurus!

MATAHARI said...

huehuehue.


comel.




membaca bahasa gerak geri.

chotz said...

wah... status anda diupgrade dari celebrity online ke artis...

hehehe

cuteeeee

LORD ZARA 札拉 said...

cerita-gadis-ini:

kamu lebih comel woo~
XD

LORD ZARA 札拉 said...

g0m0k9enDek:

LOL!
Merah panas woo~

LORD ZARA 札拉 said...

MATAHARI:

Kelakar pun ada kan?

LORD ZARA 札拉 said...

chotz :

Hahaha~
abangku lagi artis ok?

MATAHARI said...

kelakar pun ada.


nampak kekok sedikit dalam tu,

LORD ZARA 札拉 said...

MATAHARI :

kali pertama tayangkan muka dan suara sekali di medan maya~

ha ha ha~

tiba2 aku rasa macam orang bodoh pula.

ckynwan said...

OMG. suara kamu sangatlah kakkoiiiiiiiiiiiiiiiiii. xbajet langsung haha
ingatkan suara comey2 gitu hihi

~Ati_Hime~ said...

mcm pengacara majalah 3 pun ade..hehehehe..

mE said...

Kacak la!!!

pheeewwwwiiiittt..

kereta zara ea dlm klip tu? sama~ :)

Melz said...

nice one lah zara hehe..rasa agak gugup disitu mungkin zara terfikir ramai orang kat depan tuh..hehe

anyway esok mel baru nak publish pasal vlog #3 :)

ayie said...

adakah ini membuli orang untuk mengambil videoo..hehe

Amir Said said...

fuhyoo kak zara dah ada vlog! cayalah.

ween said...

wow, zara in action! nice one, nampak real dan bersahaja :)

fadh ^_^ said...

suke!
sore cikgu rock lah. bukan cam laki~

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

yeayy at last dpt dengar suara kak zara. i adore ur writingg!!!:D

APi said...

kachak..
menanti vlog no 2 pulak..^^

Mainur Hasnah said...

dah kira cuma 3x je pun Kak sebut first/pertama..
hehe cikgu gerak2 tangan kan..
i keep watching this vlog all over again.. best.. hihi

ima said...

xder r sore mcm lelaki kak zara.
x garau punn.

heeee~ :)

oranglidi said...

hehe. mntak dak drjah 5? wahh.

takky said...

lmbt loading sebab on9 kat tempat study...
nk tgk jugak, nk tgk jugak...!!!
mintak izin dowload vlog kak zara...
hihiihihi c(;

dh tgk nty saye bagi komen baru ek...
^^

takky said...

siap gak dwload drpd loading...
^O^
ingatkan nk berzapin tadi masa mule2 nk ckp 2....
hihihiii....
pape pun, u rock lor...

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

entahlah... sekarang ni dah banyak hukum yang itu tak boleh yang ini tak boleh...
kadang OE yang baru nak belajar merangkak tak tentu hala pasal agama ni, jadi menggong pulak...
macam manalah kalau orang bukan Islam tengok...
(OE tak bermaksud nak salahkan sesiapa sama sekali tidak menyalahkan agama)

lecturer OE pernah cakap...
"Islam ni mudah, cuma penganut dia bagi perkara tu jadi susah"

OE pening...

Schubert Serenade said...

salam..
ok ur blog was awesome..i bru jugak la jd ur follower..selalu view n read ur entry..kira silent reader laa...then arini bru tergatai tangan nk komen..haha..nice blog..suka ur writing style:))

ok 1st time komen da dpt dengar ur voice..haha..kinda cute^_*

Khadija Sakaria said...

zara, terketor-ketor itu cool ah. HAHA. two thums up bebeh !

najwa's said...

aceceh, lap u zara :)

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

mungkin ini cubaan mu yg pertama..cuma aku terasa aku lebih suka membaca penulisanmu..seolah² yg dlm video itu bukan zara..hehe..

♥CIK SHA♥ said...

keciknye cikgu zara..nak sama tinggi dengan adam awraq..hehe..


cikgu kalau bercakap memang suka gerakkan tangan kot..eh?tapi saye kalau becakap pun suke bersilat macam cikgu jugak walaupun saye bukan cikgu..kui3..

HEMY said...

maju setapak dengan vlog plak..hehe

cekelat pekat said...

ya,gila juga sedikit..hahaha..tapi nice gak..

suffer8zine said...

mcm nk terkucil aje, :P

Terkini : 700 Ribu Kondom Hilang

abdul azim b mohamad isa said...

nice try. at least cuba something new kan?

Jadah speaking campur malay. nyampah btol ngan diri sendiri..

MamaFarhan said...

zara....

comel la...

cik fara @ fanadz said...

takdela macam lelaki pun suara zara~ok jee.:)

anOOan said...

wow



encore! encore! encore! encore!
we want mooooooooar!



hehe. nebes ek?

anOOan said...

wow. lord zara live action!




encore! encore! encore! encore!
we want mooooooooooar~!




hihi. jangan nebes. jangan nebes.