Thursday, July 14, 2011

#ST #02 : Adakah Kita Akan Terus Menunggu?


http://farm4.static.flickr.com/3589/3492377539_e7a497e801.jpg
[Sumber gambar]

Kadangkala kita habiskan masa dengan menunggu sesuatu atau seseorang. Menunggu dengan penuh harapan diselitkan dengan doa mengharapkan suatu keajaiban dari suatu perhubungan. Kita tetap setia menanti dengan keyakinan yang sangat tinggi bahawa segalanya akan ada hasil suatu hari nanti.

Kita pujuk diri dengan sedikit rasa percaya dan keyakinan yang mungkin menjadi sia-sia. Kita beritahu pada diri sendiri, Rossa (penyanyi Indonesia) itu juga menyanyikan lagu "Ku Menunggu" dan dalam videonya, penantian atau penungguan itu berhasil.

Dan, dalam menunggu itu, terlampau banyak yang kita korbankan.
1. Masa
2. Wang/harta/material.
3. Perasaan.

Menunggu sesuatu yang tidak pasti sudah jadi rutin kegemaran kita tanpa kita sedari. Dan, menyimpan rasa paling dalam sehingga diri tidak kenal itu sayang, cinta atau dendam, sejauh mana sebenarnya kita mampu menunggu dan berbahagi rasa?

Itu sahaja.

Zara : Petang ini perlu menghantar Adam ke klinik Perodua.

10 comments:

Jard The Great said...

aku tak mahu menunggu lagi

Bukan Gumiho said...

tunggu lelama pon bosan gak.. tapi dalam bosan tu penuh pengharapan diletakkan.. :D

nak tunggu cikgu kat pasar lambak ke tak pagi ni ek.. hehehehe

H.J said...

penungguan satu penyeksaan...

Monster Siti said...

hikhik akak namakan kereta akak Adam? LOL! kite baru nak bg nama anak kite adam. lol. padahal belum kawin. hikhik

pyejal said...

menunggulah dengan pasti dan yakin , pasti akan berjaya akhirnya.. tapi jika menunggu tanpa yakin, baik lupakan saja. - bunag masa..:)

href="http://pyejal.blogspot.com" "target=_blank" >pyejal weblog

nadiah said...

saya nak tunggu lagi... huhu..

vy nin said...

Tergantung keterbatasan manusia itu sendiri. Saya sudah dihadapkan dengan candu penungguan dan buat saya, saya akan terus menunggu.

(^_^)

p/s: kan betul saya cakap, zara selalu tulis entri tepat pada masa saya rasakan benda yang sama. suka :)

frogprincesz said...

boley je tunggu....but...untuk elakkan dari kekecewaan yang melampau...it's best not to put ur hopes too high...hehe...that's what i've been doing...eventhough it won't make the pain go away...at least it can reduce it... :)

Fieza Areyza said...

saya akan tetap menunggu :(

AziE said...

Kalau dah bosan tunggu, kita twist. Biar kita di tunggu pulak. Amacam?