Friday, July 01, 2011

Tiga Lagi Tiba


Kesibukan menghimpit dan tersepit.
Tetapi itu bukan penghalang aku memuaskan nafsu pada helaian naskah buku.
Aneh, kegilaan itu ibarat candu.
Syabu.

http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/267696_10150679039345543_885375542_19325767_2123672_n.jpg
Lengkap sudah hasil tangkapan bulan enam.

Aku seorang ulat buku.
Buku adalah dadah penawar bagi kegiatan aku yang lain.
Beri aku buku, dan aku akan menjadi manusia pendiam.
Tapi kalau kamu bagi aku buku lima, kamu akan dapat balik lima kuasa dua, bukan lima kali dua.

Ah, tulisan aku makin pendek.
Harap-harap nafas aku tidaklah.
Ah.

Nota Kaki :
Larian 1Murid, 1Sukan, 1Malaysia.

Zara : Ada kerja yang aku sedang usahakan.

11 comments:

Taufan Bin Ribut said...

Pinjam buku tu boleh?hhuhu..


Entri terkini :Kehenseman aku terserlah bile berkaca mata ^_^

Watch my video song!!

Cik Eka said...

eka pun suka baca buku jugak..
eh kak..nampak best lah buku2 akak tu..teringin nak baca yg rojak tu..hehe

Eazy Izzuddin said...

Eazy pun suka baca buku juga sis..
best!...
like we in the book...
hik3
xD

hanjila said...

zara, kagum dgn kamu. persis seorg sahabat sy dahulu...

mamai said...

buku tiga lima okay tak

CIK FERRA AWW said...

AHHHHHHHHHHH I OSO KENA PI LARIAN WTHECK TUH. MALAS NYEEEEEEEEE

A retarded kitty said...

aku suka baca buku
tapi bukan buku teks yang menyesakkan kepala
demi buku
tak makan pun tak apa
Gila tak?

neyra shazeyra said...

jeles

rekbing said...

pasal buku aku ade satu rahsia.

buku 300m/s aku habiskan dlm masa sebulan!

hebat x? haha

Kak Long Mawar Merah said...

Zara,
Baca buku sangat menghiburkan.
Bila depan komputer semakin kurang membelek buku walaupun masih mengamalkan tabiat membaca.

Anonymous said...

ekh npe rojak ada dua edisi ka