Sunday, February 17, 2013

Hujung Minggu.


Sabtu.
Pagi.

"Bidang kerja dah tak sama."
"Maksudnya?"

"Banyak benda nak kena buat. Pening kepala."
"Kerja makin banyak?"

"Makin banyak pun ya. Sakit kepala nak siapkan"
"Habis tu, tengah buat kerja ke ni?"

"Ya. Tengah buat kerja"
"Tapi hari ni Sabtu!"

"Dah kerja nak buat camne?"
"Pergi pejabat?"

"Tak. Kerja dari rumah"
"Oh, baik"


Sabtu.
Malam.

"Esok nak keluar dengan budak LR"
"Oh, baik"

"Esok awak buat apa?"
"Pergi sekolah"

"Sekolah? Ada apa sekolah?"
"Latihan olahraga. Persediaan dengan budak-budak"

"Tapi esok Ahad! Ahad sekolah apanya?"
"Awak pun kerja hari Sabtu"

"Tapi saya kerja dari rumah"
"Kalaulah padang itu boleh dibawa tepi rumah kan?"


http://distilleryimage4.s3.amazonaws.com/525582a46ba511e2b45222000a1f97b0_7.jpg
[Instagram aku] : Kenangan 15 September 2012 - Habiskan masa dengan bekerja sambil menunggu orang bekerja.

Ahad
Pagi.

"Saya pergi sekolah dulu"
"Jaga diri"


Ahad.
Tengah hari.

"Saya dah balik dari sekolah"
"Saya keluar dulu"


Bila nak kenal hari cuti ni?
Alahai.


5 comments:

fathiah jasni said...

Ni kalo kawin.. cemane ni.. hehe

Lia Ilnia said...

masing-masing bz.. kalau dh kerja apa pun kena ikut.. heeee

MK Kimi said...

bila dah kahwin nnt agak2 tahun keberapa baru ada anak.. lol! :p

didie noxious said...

guru skg sibuk!
sy pon tgh sibuk ltihan bola jaring kt skolah demi ank2 murid :)

~Ati_Hime~ said...

comelnya.. :)