Monday, August 19, 2013

Perkara Mudah.


Perkara paling mudah untuk mengatasi apabila orang tidak menyukai kau tanpa sebab adalah dengan tidak menghiraukan mereka dan biarkan mereka dalam kehidupan mereka yang menyedihkan itu.

Kau nak hidup sentiasa gembira kan?
Jadi, abaikan mereka dan hidup dalam dunia kau sendiri diam-diam.

Mereka?
Anggap sahaja setiap manusia tidak pernah sempurna.
Itu angan yang tidak akan menjadi nyata.

Kau?
Lebih baik teruskan usaha.
Menjadi diri sendiri yang kau suka.
Tanpa perlu hidup bergantung dengan mereka.

http://farm8.staticflickr.com/7346/9413524738_c07df16aea.jpg
Flickr : Hidup di alam sana baik-baik, Udan.

12 comments:

Cikgu Aini said...

Betul tu... Sgt mudah! Tqvm mcm entri ni sgt ada kena mengena & tepat pd masanya... tq!

Cikgu Aini said...

Tq!!! Entri yg sgt cool! Mmg sgt relevan buat saya. Mcm tau tau aje.. ^_^

Shazwan Azizan - wanblur said...

hiraukan. :)

Laserquest said...

:)

Fieda said...

...saya setuju....tetapi jika orang tidak suka kita ada bersebab tetapi atas sebab yang memang kita sendiri tak mampu nak elakkan, tentu sangat menyedihkan....dia berhak membenci, tapi seharusnya dia lbih memahami...tapi kita sesama manusia, tiada kudrat untuk memaksa sebuah pengertian dari manusia lain!

nurul harnani said...

entry ni memang mantap. entry laser utk org yg nak move on. amek kau kena pada diri sendiri

♀ iejasuriza ♀ said...

:-)

azieera said...

tiba-tiba je jadi confident lepas baca entri ni :)

~ Cik Azz ~ said...

Kan...

Tetiba je nak menyenget, apa hal..??

Bila tanya kenapa tak suka, tak nak pulak bagitau sebabnya..

Memang perlu abaikan orang macam ni.. :)

naziyatul fatihah said...

entry yang mendalam dan tepat pada masanya

CikLily Putih said...

sangat bersetuju darling....

penabulat92 said...

sy nk request untuk copy entry ni . terima kasih .