Wednesday, September 04, 2013

#WW24 : Penang Dan Kami.


Aku suka Utara.
Selain daripada negeri aku sendiri, Utara adalah tempat yang aku suka. 
Kecuali kau kira betapa penatnya kaki melekat lama dalam kereta.
Jalan sesak serupa gila sebab cuti umum negara.
Selainnya, semua buat aku gembira.


http://farm6.staticflickr.com/5550/9653100818_5f4d306236.jpg
[Flickr suami] : Ini sangat mengingatkan aku pada Tok Rimau.

http://farm8.staticflickr.com/7429/9649901125_97d53f751d.jpg
[Flickr suami] : Perjalanan kami pulang, sudah hampir siap warna.

Selain Ipoh yang banyak benda aku rasakan berunsur seni, Penang pastinya ada banyak benda menarik di belakang-belakang lorong serta jalan yang tidak dijangka. Terima kasih pada suami yang kebetulan bawa sekali Pentax dia. Benda tidak dirancang, lepas sarapan terus ke bandar. Patutnya pulang ke rumah penginapan. Main belasah tanpa acara.
 
Dah.
Jom tengok sebahagian gambar.
 

http://farm3.staticflickr.com/2807/9649875395_aa27f0a688.jpg
Ini di Lebuh Campbell. Bukan sup cendawan tu.

http://farm8.staticflickr.com/7406/9653113876_557f1d601d.jpg
Baru nak rasa macam England, sekali ada perkataan Penang. Heh!

http://farm4.staticflickr.com/3736/9653131138_d5ebdd9d17.jpg
Armenian Street. Potong sungguh sebab ada orang letak kereta mereka depan ni. Tempat begini jangan letak kereta la hoit!

http://farm3.staticflickr.com/2833/9653132480_bd4e1bc964.jpg
Ini di kawasan Hokkien kalau tak silap.

http://farm6.staticflickr.com/5497/9653129312_a2c933f765.jpg
Aku tak faham kenapa banyak sangat Minions.

http://farm3.staticflickr.com/2842/9653122820_4a64f6fb0c.jpg
Bukan minah rempit.

http://farm6.staticflickr.com/5545/9649893829_60a30eeb34.jpg
Bukan merajuk. Bukan.

Dan yang terakhir sekali, kami jumpa sesuatu di dinding yang menarik hati. 

Isteri : 

http://farm4.staticflickr.com/3774/9649886623_7d7c2d6bc0.jpg


Suami : 

http://farm4.staticflickr.com/3780/9653121088_d731eb07e6.jpg


Lebih gambar boleh dilihat di Flickr Set : Penang Trip.

Nota kaki : Ke Utara semula untuk urusan kerja.

5 comments:

Sya said...

Owh betullah Zara yg saya nampak tngh beli pasemboq kt Padang Kota tu..Saya nk tegur tp segan..hehe

Sya_Merpati Putih 88 said...

sangat menarik tempat nie....banyak lukisan... :)
bilalah sy boleh pergi..

fathiah jasni said...

yang nyata, sudut estetika foto cikgu zara berbeza dgn suami cikgu zara.. keke

MG schmidt said...

pegisni mmg xlepas dr begmabar dgn artwork kt dinding tu ..

7707..salam kenal :)

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

nak juga p sna... tapi tak tau bila... huhuh kene tgk jadual nih....