Sunday, February 22, 2015

#BM 01 - Bukan Dunia Sendiri.


Kadangkala bila kesibukan melanda, banyak benda yang bakal dilupakan. Daripada semudah-mudah perkara sehingga yang bakal buat diri bingung apabila ditanya. Barangkali, apa yang dilalui selama ini bukan sahaja mengajar dengan baik, tetapi mendidik dengan tegas. 

Sakit melihatkan orang yang ditegur dengan cara berhemah, memandang teguran dengan niat yang lain. Ini bukan anak kecil yang mahu mengata, langsung berlari pergi demi menghilangkan bukti. Sudah dewasa bukan? Ayuh, jawab apa yang ditanyakan dan teruskan kehidupan seperti biasa dengan usaha mahu membaiki kesalahan.

Usah cari tentera gelap dan pahlawan palsu demi menegakkan diri.

https://igcdn-photos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/10950547_1544311589187146_1887878149_n.jpg
Kegemaran menghilangkan tekanan.

Aku menunggu jawapan.
Jika betul kau manusia yang bukan hanya hidup dengan jilatan.
Jika benar kau manusia yang ada harga diri yang bukan mainan.
Jika sesungguhnya kau ikhlas dalam perjuangan yang kau canangkan.
Dan, jika kau tetap mahu makan hasil perdangangan yang aku kira perlu kau tahu nilainya di sisi Tuhan.

12 comments:

Rapunzel Cikilolo said...

suka sangat tengok timetable awak. nak tiru boleh?

hihi

Kniedaz said...

Salam isnin, suka tengok diari tu...kreatif sungguh!

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

@rapunzel

Boleh :)
Tiada masalah

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

@Kniedaz:

Terima kasih :D

zainatul abu bakar said...

Lame akk x update blog..hehe. Cantik diari akk..suke tgk :)

takky said...

salam kak zara...
just nak confirmkan...
blog SyLver-rooM tu blog bro pali kan???
jika ya, sampaikan salam dekat dia....
n cakap yang masih ada pembaca yang rindu nak baca blog dia....
^^

takky said...

salam kak zara...
just nak confirmkan...
blog SyLver-rooM tu blog bro pali kan???
jika ya, sampaikan salam dekat dia....
n cakap yang masih ada pembaca yang rindu nak baca blog dia....
^^

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

@zainatul abu bakar :

busy sikit :)
Thanks awak.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

@takky :

Salam.
Bukan.
Tu blog Bang Sheri :)

Pali lain.
:)

Rinie Borhan said...

alahai..comelnye..hehe..

Sang Penulis said...

Salam perkenalan puan cikgu.
Cantek blog..
Jenput singgah blog sy nnt ye.
Luarteko.blogspot.com

Aisumi Chan Kawa'i said...

aaa.. dulu rajin buat timetable mcm ni.. sekarang mcm xcukup masa (lebih kepada Malas sebenarnya) huhu..