Sunday, April 19, 2015

Cara Tenangkan Diri Sendiri


Aku rasa bila umur mula menginjak ke nombor yang lebih besar, manusia akan jadi lebih sensitif. Aku rasa aku pun mula termasuk dalam golongan itu. Kalau selama ini aku boleh pura-pura ketawa kalau aku sakit hati sekalipun, tapi kebelakangan ini aku dah kurang mampu. Muka aku terus mencerminkan apa hati aku rasa. Hakikatnya dulu pun mudah tersentak, tapi sekilas boleh terus ubah macam cool.

Malangnya aku mungkin dah kurang cool.
Malangnya, dengan manusia, susahnya aku mendidik hati agar berlapang dada apabila disakiti. Aku cuba segala zikir, segala doa agar aku baik-baik sahaja, tapi bila terfikir semula hal berkenaan, aku jadi sakit semula. Bengang juga dengan diri sendiri, tetapi aku masih usaha lagi. Usaha untuk pujuk hati sendiri memandangkan kalau aku sakit hati macam mana pun, bukan golongan berkenaan akan tahu. Aku juga yang menanggung sendiri rasa sakit macam selalu.

Berita baiknya, selain daripada membaca buku, aku sudah ada kegemaran baru sejak beberapa bulan lepas. Sesiapa yang mengikuti aku di Instagram (@lordzara), mungkin sudah nampak apa yang boleh dihadiahkan buat aku nanti masa bulan Ogos. Heh! Bukan begitu, cuma kegemaran aku yang pantas dan menenagkan : sudah aku temui.

Hoyeah!

https://igcdn-photos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t51.2885-15/1516305_875544719173879_1333843203_n.jpg
Hari ke-12 #listersgottalist

https://igcdn-photos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11079028_365110607022176_234119634_n.jpg
Hari ke-13 #listersgottalist

https://igcdn-photos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11142106_1563404917253857_1624220724_n.jpg
Hari ke-14 #listersgottalist

https://igcdn-photos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11084857_880428052014373_1879797987_n.jpg
Hari Ke 15 #listersgottalist
https://igcdn-photos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11084710_471521896335665_1630916876_n.jpg
Hari ke-16 #listersgottalist
https://igcdn-photos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/11116924_613086378791800_1355191461_n.jpg
Hari ke-17 #listersgottalist

https://igcdn-photos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/t51.2885-15/11094458_813472862067402_1999193735_n.jpg
Hari ke-18 #listersgottalist

Aku temui kegembiraan baru dengan menulis dalam ruang yang terhad, dengan menghias #feltdori aku dengan pelekat dan washi tapes. Jadi setiap kali aku rasa marah, geram, aku akan keluarkan planner aku dan mula menulis perkara yang menggembirakan aku. Heh.

Apa pula yang anda buat untuk tenangkan diri?

15 comments:

Sang Penulis said...

Salam sis . kreatif betol hias2 tu. Ingt tdik editing ke ape.haha.. Btw..slm perkenalan.

Anonymous said...

comelnya.. gambar lukis sendiri kew pakai stiker..

miss eimanhikmah said...

tu buku ke?tulis sendiri ke?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

@Sang Penulis :

Salam.
Hehehe.

Terima kasih.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

@Anonymous:

Guna stickers.
Mudah :)

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

@miss eimanhikmah :

Tu #feltdori.
Tulis dan hias sendiri
:)

shandye. said...

ehem.

buku #KOPI tu mengusik kenangan betul.

lol.

=)

Cik Azz said...

Dulu, masa ada kucing, bila stress je, pergi kacau kucing tu.. Sekarang ni semua kucing dah mati.. Satu terapi dah hilang..

Sekarang, bila stress atau bosan dengan apa yang ada kat alam maya, akak buat banyak benda.. pergi tanam pokok bunga atau siram pokok bunga tu.. Ataupun baca novel, tengok tv, masak2, kemas rumah dan macam2.. Bila dah tak tau nak buat apa lagi, akak tidur je.. hehehe..

Aisumi Chan Kawa'i said...

waahh rajinye zara.. hihi.. lama dah @aisumichan xblogwalking.. dah bertambah ahli keluarga zara.. alhamdulillah.. doakan sumi pula ye lepas ni..

shaerin said...

comelnya ! hehe. sweet! nice idea. boleh jadi kenangan n best memori kan ?

nazihah said...

masyaAllah this is awesome!

bellaannrose said...

Nak buat mcm ni jgk.... tq kak zara

K2r~90 said...

masih mencari terapi diri bile stress

Miracle Delight said...

So cuteee

RARA Aihara said...

mana nak cari benda comel ni ?
bestnya...cute sangat...

(;