Friday, December 11, 2015

Wanita #02 : Kenapa Sekarang, Bukan Dulu?


"Siapa telefon kau?"
"Kawan aku"

(senyap)
"Hmmm"

"Apahal kau?"
"Dia macam meluahkan dia suka aku"

"What?! Kau dah bertunang dah"
"Aku tahu"

"Habis tu apa masalah kau?"
"Sebab kenapa dia tanya aku sekarang, bukan dulu?"

"Hey, wake up!"
"What?"

"Kau dah bertunang. Kau sayang tunang kau. Kau yang pilih"
"Aku tahu"

"So what?"
"Masalahnya, kenapa sekarang? Masa aku dah ada orang"

"Sebab kau tak tahu. Sebab dia tak cakap"
"Yeah, aku tahu"

"Dah, lupakan"
"Dia kawan aku"

"Yes. Kawan sahaja. Kau dah nak kahwin lepas ni"
"Aku tahu."

"Aku nak tanya sikit."
"Apa dia?"

"Kalau dia luahkan perasaan dia dari dulu, kau akan terima?"
"Terima"

"Why?"
"Sebab aku dulu pernah terdetik hati suka dia"

"Really?"
"Yup! Tapi dia macam takde perasaan pada aku"

"So, kau kecewa?"
"Nope. Aku ada teman lelaki lain lepas tu"

"Dia?"
"Aku tak pernah ambil tahu"

"Kenapa?"
"Aku tak nak hati aku begini. Gundah tak tentu hala"

"Kau tunang orang"
"Aku tahu"

"Lupakan"
"Kalau aku boleh"

"Boleh"
"Ye la"

"Enough"
"Got it"


[Sumber gambar]


5 comments:

Opah Vogue said...

Kenapa sekarang, bukan dulu? Mungkin dulu dia bukan dia yang sekarang...

nurul harnani kasmari said...

Entry kena dgn batang hidung. Toink toink.

gja said...

perempuan dilahirkan berfitrah kompleks lagi susah difahami.
suka memikirkan yang dah lepas...

Anonymous said...

http://www.shafaza-zara.my/2012/12/perkahwinan-sederhana.html
#throwback menarik, adakah terlaksana?

SiManis said...

dugaan. huhu T.T btw, saya dah tukar link blog. huhu